Dlaczego warto być w Internecie?

Wykorzystaj potencjał Internetu

Wykorzystaj potencjał Internetu

Polscy przedsiębiorcy w dalszym ciągu obawiają się Internetu. Dlaczego? Ponieważ nie widzą w nim wymiernych korzyści i pesymistycznie zakładają, że poniesione nakłady nie dadzą oczekiwanych efektów, bądź nie zwrócą się wcale. Tego rodzaju podejście do nowego medium powinno jednak ulec zmianie, ponieważ Internet niesie za sobą ogromny – wciąż nie wykorzystany – potencjał.

Strona Internetowa

Strona internetowa to nie tylko przysłowiowa wizytówka z informacjami o firmie. W praktyce jest to bowiem źródło korzyści zarówno dla samego przedsiębiorcy, jak i dla jego przyszłych i obecnych klientów. Własna witryna ułatwia komunikację i pozwala dotrzeć tanio i szybko do wszystkich zainteresowanych. W przypadku firmy usługowej, może pomóc znaleźć zlecenia z innych miast, a nawet krajów. Jednak przeznaczany na promocję i działania web marketingowe budżet, w dalszym ciągu oscyluje wokół stosunkowo niskich kwot lub też jest on całkowicie pomijany. To zdecydowany błąd, bo w Polsce jest około 16 mln internautów, którzy wyszukują informacji najaktywniej w Europie. Penetracja internetu nie stoi jeszcze na tak wysokim poziomie jak na Zachodzie, gdzie sięga 70 – 90%. Warto jednak dodać, że wciąż rośnie i obecnie przekracza już 50%. Według prognoz specjalistów wartość polskiej gospodarki internetowej będzie rosnąć dwukrotnie szybciej niż produkt krajowy brutto, a do 2015 roku podwoi się i osiągnie wysokość 92 mld zł. Większość z nas przed zakupem towaru czy usługi szuka opinii w sieci, porównuje ceny i oferty.

-Brak inwestycji polskich przedsiębiorców w e-handel powoduje, że nie tylko tracą oni na rzecz konkurencji z Europy Zachodniej, ale przegrywają walkę także na rynku lokalnym z tymi, którzy uwierzyli w sieć. – uważa Tomasz Starzyk z Dun & Bradstreet.

Czekając na przełom

Zmiana podejścia młodych polskich przedsiębiorstw do Internetu to wyłącznie kwestia czasu. Już dziś zdecydowaną większość nowo powstałych krajowych firm, stanowią sklepy internetowe. Ponadto szybko rośnie liczba różnego rodzaju serwisów i stron internetowych umożliwiających po pierwsze kontakty pomiędzy przedsiębiorcami, a w dalszej kolejności oferujących wizytówki firm w sieci. Umożliwia to stworzenie solidnej podstawy pod przyszłą stronę internetową i pozwala pokonać strach przed obecnością w sieci. Przypuszcza się, że prawdziwy przełom może nastąpić w momencie zmiany pokoleniowej.

Autor: Fine Performance