+1 w reklamach Google - Więcej przycisków

Więcej przycisku +1 w reklamach

Więcej przycisku +1 w reklamach

Do niedawna społecznościowy przycisk +1 pojawiał się przy wynikach wyszukiwania, na samych witrynach oraz przy reklamach AdWords w wyszukiwarce; z nadejściem października Google umożliwiło rekomendacje przy kreacjach w sieci reklamowej. Co to oznacza? Trafniejsze reklamy, zwiększenie przychodów i możliwość zbudowania sieci społecznościowej wokół samych reklam.

Rekomendacje świadczą o trafności reklamy

Internauci mogą już rekomendować reklamy, dzięki czemu są one częściej wyświetlane ich znajomym z portali społecznościowych. Mechanizm takiego polecania jest prosty: najczęściej interesuje nas to, co polecił nasz znajomy i bardzo często sprawdzamy to sami. Sami eksperci Google twierdzą, że:

„(…)dzięki rekomendacjom użytkownicy będą częściej zwracali uwagę na reklamy w Twojej witrynie, co powinno zwiększyć liczbę kliknięć i z czasem dawać większe przychody.”

Ponadto rekomendacje +1 pomogą weryfikować trafność reklamy. Kliknięcia przycisku +1 nie stymulują zysków samoistnie, ale to dzięki nim system może wyświetlać internautom trafniejsze przekazy reklamowe, co powinno również zwiększyć przychody. Kliknięcia „+1” nie są zaliczane do wejść w samą reklamę, są jednak sygnałem jej trafności. W sieci reklamowej Google przycisk +1 może być dodawany do reklam graficznych, animowanych (GIF), flashowych i displayowych.

Zrezygnować z opcji wyświetlania rekomendacji +1 można na dwa sposoby: albo jako reklamodawca w panelu AdWords, albo jako właściciel serwisu w panelu AdSense.

Coraz bardziej społecznościowy charakter reklam

Wprowadzenie wyznacznika jakości reklamy może prowadzić do większego koncentrowania się na samym przekazie reklamowym, tak by był on interesujący i podobał się internautom. Jeśli reklama będzie posiadać wartość sama w sobie, lub po prostu spodoba się użytkownikom, to można spodziewać się, że klikną oni „+1” by podzielić się tą informacją z innymi znajomymi oraz żeby zapamiętać ją w swoim profilu (nasze kliknięcia pojawiają się również na naszym koncie). Jeśli ilość plusów będzie wpływała na częstotliwość wyświetlania reklam, to można przypuszczać, że reklamodawcy postarają się bardziej angażować w społecznościowy charakter kampanii.

Reklamy mają zdecydowanie większą skuteczność, jeśli użytkownicy wiedzą, kto ze znajomych je poleca. Poprawia to komfort korzystania z witryny, a także może zapewnić większe zyski reklamodawcom.

Źródło: http://adwords-pl.blogspot.com/2011/09/przycisk-1-w-reklamach-displayowych.html

Autor: Fine Performance