Wartość Polskiej Gospodarki Internetowej podwoi się do 2015r.
Według opracowanego przez Boston Consulting Group (wykonanego na zlecenie Google Polska) raportu dotyczącego polskiej gospodarki internetowej, sektor ten osiągnął w 2009 roku wartość 35,7 mld zł, co stanowi 2,7% PKB. Do roku 2015 liczba ta ma się nawet podwoić.
Długofalowe prognozy mówią o ciągłych wzrostach. Według szacunków BCG w ciągu najbliższych pięciu lat, wartość polskiej gospodarki internetowej będzie rosnąć dwukrotnie szybciej niż produkt krajowy brutto, a do 2015 roku podwoi się i osiągnie wysokość 92 mld zł. Będzie to oznaczać, że wkład Internetu w PKB przewyższy obecny udział sektora finansów, ochrony zdrowia i energetyki. Już dziś polska gospodarka internetowa jest więcej warta niż górnictwo, które odpowiada za około 2% PKB.
Siłą napędową krajowej gospodarki internetowej są konsumenci. Już dziś polscy internauci wyszukują informacji najaktywniej w Europie, a Polska zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem liczby haseł w Wikipedii w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Polacy coraz częściej robią zakupy za pośrednictwem globalnej Sieci, gdzie nie tylko mogą porównać ceny produktów i usług, ale także dokonują płatności. Internet jest wykorzystywany w 9% handlu detalicznego, 21% wszystkich rachunków bankowych to konta internetowe, a ponad 50% biletów lotniczych kupowanych jest przez Internet. Natomiast polscy przedsiębiorcy wykorzystują Sieć tylko w podstawowym zakresie. Nadal jedynie 51% polskich firm aktywnie wykorzystuje Internet, co warto zmienić ponieważ przedsiębiorstwa, które intensywnie korzystają z tego rodzaju narzędzi, szybciej zwiększają zarówno przychody, jak i zatrudnienie oraz mają większy zasięg działania.
Stosunkowo duża wartość polskiej gospodarki internetowej jest jednak ciągle mniejsza niż w innych krajach. W Wielkiej Brytanii branża internetowa generuje 7,6% PKB, a w Szwecji 6,6% PKB. Polska wyprzedza natomiast kraje takie jak Hiszpania (2,2%) oraz Włochy (1,9% PKB).