SEMcamp XXIV: Nadchodzi „rok testów”? | Fine Performance

SEMcamp XXIV: Nadchodzi „rok testów”?

SEMcamp XXIV: Nadchodzi „rok testów”?

SEMCamp XXIV

W poniedziałek (19 czerwca) miała miejsce XXIV edycja konferencji SEMcamp. Tym razem motywem przewodnim branżowego spotkania na terenie warszawskiej Uczelni Łazarskiego były testy w performance marketingu.

Warto zauważyć, że chyba po raz pierwszy wszystkie prelekcje SEMcampu poświęcone zostały zagadnieniom reklamy płatnej. Pewnego rodzaju nowością było poszerzenie tematyki reklamy display o model programmatic, który zaprezentowany został w oparciu o platformę AdForm.

Poniedziałkowe wystąpienia prezentowały wysoki poziom merytoryczny. Słuchaczom dane było m.in. zapoznać się z trickami usprawniającymi działania w sieci wyszukiwania, ze szczególnym uwzględnieniem kanału mobile. Można było także uzupełnić wiedzę dotyczącą budowy procesów przeprowadzania testów. Zarówno prostych, typu A/B, jak i bardziej skomplikowanych, pozwalających na optymalizację contentu. Warto zaznaczyć, że stają się one powszechne dzięki coraz większej popularności narzędzi wspierających analitykę, jak na przykład Google Optimize 360.

W kilku prezentacjach wagę przywiązano do metodologii testowania rozwiązań performance’owych. Prelegenci dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi ułomności rodzimego rynku reklamowego w zakresie eksperymentów, która wpływa na nieprawidłową alokację budżetów. W zakresie oceniania wartości poszczególnych źródeł z pomocą już wkrótce powinno przyjść omówione podczas jednego z wystąpień narzędzie Google Attribution. Stanowić będzie ono rozszerzenie znanej z Google Adwords funkcjonalności Data Driven, a jego premiera została zapowiedziana jeszcze przed końcem trwającego roku.

Zwieńczeniem XXIV edycji SEMcampu był panel dyskusyjny moderowany przez Mariusza Gąsiewskiego. Prelegenci rozmawiali o różnych obecnych w branży podejściach do kwestii przeprowadzania testów w performance marketingu.

SEMcamp XXIV: Nadchodzi „rok testów”?
Oceń wpis

Autor: Michał Winciorek

Moja praca w Fine Performance polega na planowaniu, tworzeniu, optymalizowaniu i raportowaniu kampanii reklamowych PPC. Obsługuję różne marki, ale za swoją specjalizację mogę uznać branżę motoryzacyjną. Najwięcej satysfakcji daje mi śledz...