Reklama na LinkedIn – pytania i odpowiedzi | Fine Performance

Reklama płatna na LinkedIn – pytania i odpowiedzi

Reklama płatna na LinkedIn – pytania i odpowiedzi

reklama na linkedin

LinkedIn to przede wszystkim dobre miejsce do zaprezentowania swojej sylwetki zawodowej potencjalnemu pracodawcy i zbudowania sieci kontaktów. Z punktu widzenia przedsiębiorcy, to także doskonałe narzędzie rekrutacyjne. Mimo to, reklama na LinkedIn jest rzadko wybieraną formą promocji online wśród polskich użytkowników. Czy słusznie?

W Polsce z LinkedIn korzysta około 2,6 mln osób. Niemal każdy, uzupełniając swój profil zawodowy, podaje informacje o dotychczasowych pracodawcach, ukończonych uczelniach, zainteresowaniach zawodowych, nabytych umiejętnościach, ujawnia również swój wiek i wiele innych informacji, bardzo cennych z punktu widzenia reklamodawcy.

Czy wśród tych użytkowników są Twoi klienci? Jak do nich dotrzeć, bez zapraszania każdego z osobna do sieci kontaktów? Czy taka reklama jest droga? Czy planując kampanię reklamową w social media, warto wziąć pod uwagę LinkedIn? Czy ta reklama będzie skutecznie realizować Twoje cele biznesowe? Na te pytania odpowiemy w publikacji.linkedin logo

Czy reklama na LinkedIn będzie dobrym rozwiązaniem dla mojego biznesu?

Po pierwsze, zastanów się, kim są użytkownicy, do których chciałbyś dotrzeć ze swoją reklamą. Czy są to osoby, dla których jesteś w stanie wskazać branżę zatrudnienia, zajmowane stanowisko lub ukończoną uczelnię?

Po drugie warto się zastanowić nad tym, czy LinkedIn będzie dobrym miejscem, by zwrócić się do Twojego targetu? Weź pod uwagę, że osoby korzystające z platformy, logują się na nią w określonym celu: poszukują informacji branżowych lub je publikują, przeglądają oferty pracy oraz kontaktują się z osobami ze swojej sieci. Być może nie jest to czas na zaprezentowanie im reklamy Twojego produktu/usługi, a środki na promocję warto przeznaczyć na inne działania marketingowe.

Jakie są zalety i wady reklamy na LinkedIn?

ZALETY

  • Dotarcie do bardzo konkretnego użytkownika, którego trudno znaleźć poprzez jakiekolwiek inne kanały
  • Istnieje duża szansa, że reklama Twojej konkurencji nie wyświetla się w tym miejscu
  • Systematycznie rośnie ilość aktywnych użytkowników LinkedIn w Polsce (20% w 2017)
  • Reklama na LinkedIn jest wyświetlana w nienachalny sposób

WADY

  • Koszty reklamy są dosyć wysokie, kampanie wymagają monitorowania i systematycznej analizy
  • Czas oczekiwania na zatwierdzenie reklamy jest długi (czasem trwa to więcej niż 72 h)
  • Mała ilość użytkowników czasami utrudnia skuteczne targetowanie reklam

Czy można wybrać lokalizację, na którą kieruje się reklamę, np. wyłącznie do osób z Warszawy?

Tak, można skierować reklamę na dowolnie wybrany region lub miejscowość. Warunkiem jest wystarczająca ilość użytkowników w danej lokalizacji. Warto wiedzieć, że w mniejszych miejscowościach, ilość zarejestrowanych użytkowników jest na tyle niewielka, że targetowanie reklamy dodatkowo do osób z konkretnej branży może okazać się niewykonalne. Dlatego w przypadku reklam na LinkedIn, najlepiej sprawdzi się kierowanie na całą Polskę, ewentualnie na województwa czy duże miasta.

Do przedstawicieli jakich branż mogę skierować swoją reklamę?

Do wyboru są następujące branże (w nawiasie podajemy ilość polskich użytkowników z danej branży, zgodnie z danymi w panelu reklamowym – stan na luty 2018):

  • Agriculture (12 000)
  • Arts (100 000)
  • Construction (230 000)
  • Consumer Goods (260 000)
  • Corporate Services (330 000)
  • Education (130 000)
  • Finance (260 000)
  • Government (260 000)
  • High Tech (390 000)
  • Legal (46 000)
  • Manufacturing (410 000)
  • Media (220 000)
  • Medical and Health Care (130 000)
  • Organizations non profit (110 000)
  • Recreation, Travel and Entertainment (250 000)
  • Service Industry (180 000)
  • Trasportation (150 000)

Czy można wybrać płeć użytkownika, do którego kieruje się reklamę?

LinkedIn nie daje możliwości targetowania reklam według płci.

Który model płatności będzie najlepszy dla mojego biznesu?

Wybór modelu płatności zależy w dużej mierze od celu, typu reklamy oraz od wielkości grupy docelowej. Jeśli zależy Ci na sprowadzeniu użytkowników na stronę i chcesz skontrolować maksymalny koszt pozyskania jednego użytkownika, prawdopodobnie lepszy będzie model płatności za kliknięcie. Koszt jednego kliknięcia może jednak okazać się na tyle wysoki, że dużo bardziej opłacalne będzie wyświetlanie reklamy w modelu CPM.

Czy moja Firma musi prowadzić Profil na LinkedIn, by wyświetlać reklamy użytkownikom?

Do wyświetlania reklam tekstowych nie jest wymagane aktywne konto firmowe na LinkedIn.

Jaki budżet muszę przeznaczyć na taką reklamę?

Wysokość budżetu reklamowego zależy przede wszystkim od Twojego targetu, czyli od grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć. Pamiętaj, że im węższy target, tym więcej będzie trzeba prawdopodobnie wydać. Minimalny budżet dzienny dla reklamy na LinkedIn to 10 €. Planując miesięczną kampanię, musisz się więc liczyć z kosztami minimum rzędu 300 €. Jeśli chcesz dokładnie dostosować budżet kampanii do swoich celów biznesowych skontaktuj się z nami, pomożemy Ci go określić.

Jaki jest koszt takiej reklamy?

Reklama na LinkedIn to koszt minimum 2 € za 1000 wyświetleń lub 2 € za jedno kliknięcie w reklamę.

Czy da się monitorować efekty takiej kampanii?

Reklama na LinkedIn może, a nawet powinna być monitorowana pod względem efektywności. Realizując kampanie dla naszych klientów, skupiamy się na analizie konwersji i opłacalności.

Czy taka reklama może zawierać zdjęcia lub grafiki?

Reklama na LinkedIn może zawierać grafikę, jednak jest ona bardzo mało widoczna dla użytkownika i trudno zawrzeć na niej jakikolwiek komunikat. Jeżeli prowadzisz profil firmy na LinkedIn, możesz promować własne treści, wtedy warstwa graficzna reklam staje się dużo ciekawsza i bardziej przykuwa wzrok.

Czy kliknięcie w reklamę na LinkedIn musi prowadzić do profilu mojej firmy na tejże platformie?

Nie, po kliknięciu w reklamę na LinkedIn, użytkownik może trafić na dowolny landing page lub Twoją firmową stronę internetową.

 


Chcesz dowiedzieć się więcej na temat skutecznej reklamy na LinkedIn? Jesteś zainteresowany przeprowadzeniem takiej kampanii dla swojej firmy?

Skontaktuj się z nami, wypełniając formularz.

Pomożemy Ci wybrać właściwy typ reklamy, doprecyzować budżet, grupę docelową, odpowiedni model płatności i przygotować copy dostosowane do Twoich potencjalnych klientów. Zajmiemy się też monitoringiem kampanii i analizą efektów.

Reklama płatna na LinkedIn – pytania i odpowiedzi
5 (100%) 2 votes

Autor: Natalia Ircha

Entuzjastka AdWords, pasjonatka innowacji, wielbicielka skutecznych rozwiązań. Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych.

Stale podnoszę swoje kompetencje, dzięki czemu jestem w stanie proponować klientom najbardziej skuteczne rozwiązania i wyznacz...