Reklama kontaktowa na Facebooku | Fine Performance

Reklama kontaktowa na Facebooku - jak pozyskać klienta?

Reklama kontaktowa na Facebooku – jak pozyskać klienta?

reklama kontaktowa facebook

Reklamy leadowe są coraz bardziej popularne. Jednak trudno pozyskać konkretne dane kontaktowe z reklam AdWords, szczególnie w czasie rzeczywistym. Ale oczywiście w prowadzeniu kampanii reklamowych nie trzeba się ograniczać do samego AdWordsa.

Pomocny w zbieraniu leadów może się okazać w tym przypadku Facebook, a dokładniej reklama na pozyskiwanie kontaktów. Jest już ona od jakiegoś czasu dostępna w managerze reklam. Częściej jednak wybierana jest reklama z przekliknięciem do witryny i wtedy, ewentualnie, kieruje się użytkowników do podstrony z formularzem. A przecież można skrócić drogę i od razu zaprezentować gotowy i automatyczny formularz kontaktowy. Wiadomo, że żeby się przekliknąć do strony docelowej z formularzem trzeba wykonać więcej czynności niż wypełniając go bezpośrednio w panelu Facebooka.

Reklamę z formularzem można dostosowywać do swoich potrzeb – zależy tylko, jaki rodzaj danych należy pozyskać. Czy wystarczy tylko adres e-mail? A może również numer telefonu? Wszystkie te informacje uda się zgromadzić w łatwy sposób, wystarczy ustawić odpowiednie pola w reklamie.

Ale jak zacząć?

Przy tworzeniu reklam z formularzem, trzeba wybrać odpowiedni cel działania – pozyskiwanie kontaktów. Po kliknięciu we wskazany cel należy jeszcze wpisać nazwę kampanii i już można przystąpić do kreowania reklam.

Co właściwie będzie niezbędne do stworzenia takiej reklamy? Strona na Facebooku – to jest informacja, której Facebook wymaga na wstępie. Dalej należy wypełnić pola dotyczące lokalizacji wyświetlania reklam, wieku, płci, języka i zainteresowań użytkowników, czyli stworzyć grupę docelową reklamy. Kolejny etap ustawiania kampanii to przejście do pozycji budżetu. Jak w przypadku pozostałych kampanii istnieje możliwość ustawienia budżetu dziennego oraz harmonogramu wyświetlania reklam.

W przypadku tego typu reklamy nie ma możliwości ustawienia wysokości kosztu za kliknięcie, tylko kosztu za pozyskany kontakt:

facebook budżet

Oczywiście nie trzeba się sugerować kwotą proponowaną przez Facebooka. Ustawianie ręcznej oferty za kontakt może okazać się przydatne, kiedy istnieje możliwość oszacowania wartości kontaktu do potencjalnego klienta, w przeciwnym wypadku lepiej wybrać  automatyczne ustawienie kwoty oferty.

No i nareszcie, po uporaniu się z podstawowymi dla niemalże każdej kampanii reklamowej na Facebooku ustawieniami, można przejść do sedna, czyli tworzenia reklamy oraz formularza kontaktowego.

Na początku wymagane jest stworzenie ogólnej reklamy (standardowe wymagania, jak przy reklamie z przekliknięciem do witryny).

 

reklama facebook

 

Warto zwrócić uwagę na właściwy przycisk z wezwaniem do działania. Ustawiając kampanię należy się zastanowić, która opcja zachęci użytkowników do kliknięcia w reklamę, a która może ich zniechęcić. W przypadku np. reklam promujących nieruchomości, np. zakup mieszkania lub lokalu usługowego warto byłoby użyć CTA: „Sprawdź Cenę”.

call to action facebook

Jeśli celem kampanii jest zachęcenie użytkowników do zapisania się na warsztaty, szkolenia albo do zapisania się na jazdę próbną, wtedy lepiej wybrać przycisk: „Zarejestruj się”. Można również użyć bardziej neutralnego przycisku – jak właśnie „Więcej informacji”.

Gdy wszystkie wymagane pola zostaną uzupełnione wraz z wgraniem odpowiedniej grafiki, można przystąpić do tworzenia właściwego formularza kontaktowego (znajduje się on na samym dole panelu do tworzenia reklamy z formularzem):

reklama formularz facebook

 

Po kliknięciu w +Nowy formularz otwiera się panel do tworzenia formularza:

 

formularz panel facebook

 

Ostatnio pojawiły się opcje wybrania rodzaju formularza kontaktowego. Przy zaznaczeniu opcji „Mocniejszy zamiar” w dolnej części panelu pojawi się dodatkowa opcja:

 

rodzaj formularza facebook

Po wybraniu rodzaju formularza, otworzy się okno z dostosowaniem „Powitania”. Ta zakładka jest opcjonalna, można ją pominąć, przesuwając suwak w lewą stronę:

 

facebook kontakt formularz

Następnie przechodzi się do najważniejszej części, czyli do pytań. Wiadomo, że nikt nie lubi wypełniać długich ankiet, dlatego trzeba zadbać, by w formularzu znalazły się tylko niezbędne pytania. Warto się też wcześniej zastanowić, jaki jest cel kampanii z formularzem – które informacje, dotyczące użytkowników, są potrzebne, a które można pominąć.

W pytaniach istnieje możliwość skorzystania z nagłówka. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieli, w jakim celu wypełniają pola.  Można wykorzystać sformułowania: Zapisz się na jazdę próbną, Zapytaj o cenę mieszkania albo: Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zostaw nam swoje dane kontaktowe, a na pewno się do Ciebie odezwiemy!

Poniżej w formularzu pojawiają się pola dotyczące informacji, które należy pozyskać od użytkowników. W wersji domyślnej widnieje email oraz nazwisko, ale można kliknąć ikonkę „więcej opcji” i wtedy otworzy się pełna lista pól do wyboru:

formularz facebook

 

Jako, że Facebook dba o jak najmniejszą liczbę porzuconych formularzy i jak największą liczbę konwersji, dlatego, jeśli użytkownik podał na swoim profilu potrzebne dane, system wypełni dane pola automatycznie. Chyba, że w formularzu zostaną umieszczone pytania niestandardowe. Jest parę opcji dotyczących pytań niestandardowych do wyboru.

pytania niestandardowe facebook

 

W przypadku wybrania opcji „Krótka odpowiedź” należy stworzyć własne pytanie otwarte, bez żadnych dodatkowych wymagań.

Wybierając „Wielokrotny wybór” trzeba wpisać nie tylko własne pytanie niestandardowe, ale również uzupełnić pole z możliwymi różnymi odpowiedziami, tak żeby użytkownik mógł z nich wybrać właściwą dla siebie.

W przypadku zaznaczenia opcji „Pytanie niestandardowe warunkowe” wymagane jest stworzenie specjalnego pliku odpowiedzi w formacie CSV, ponieważ pytania będą się zmieniać w zależności od tego, jak użytkownik odpowiedział na poprzednie pytanie.

Pozostała opcja – planowanie spotkań – umożliwia zadanie pytania o datę i godzinę, w celu umówienia spotkania firmowego.

 

W następnej części formularza rozwija się ważny ekran – dotyczy on zasad ochrony prywatności. Znajduje się tam informacja od Facebooka na temat gromadzenia danych o klientach. W reklamie na pozyskiwanie kontaktów wymagane jest umieszczenie linku do zasad ochrony prywatności reklamowanej instytucji. Do wypełnienia są dwa pola (oraz opcjonalnie niestandardowe zastrzeżenie): tekst linku oraz adres linku. Informacje z wypełnionych pól pojawią się na dole formularza, wyszarzonym kolorem przed przyciskiem nakłaniającym do działania:

 

formularz na facebooku

 

Już prawie koniec :] pozostaje jeszcze pożegnać godziwie użytkowników, którzy zdecydowali się wypełnić formularz. Do dyspozycji są pola: nagłówek (60 znaków), opis (80 znaków), a także rodzaj przycisku, tekst, który można umieścić samodzielnie na przycisku oraz link do witryny.

Po wypełnieniu wszystkich pól, ekran z podziękowaniami może wyglądać następująco:

 

facebook wypełnienie formularza

 

I teraz wystarczy poczekać na dane kontaktowe z reklamy.

Ale pozostaje pytanie – jak je zbierać? W jaki sposób system poinformuje reklamodawcę, jeśli ktoś wypełni formularz?

W panelu menadżera reklam, w kolumnie wyniki, pojawi się informacja na temat liczby zebranych formularzy:

menadżer reklam panel facebook

 

W przypadku posiadania dostępu administratora do konta, po przekliknięciu się w zestaw reklam i wskazaniu na dany kontakt, wyświetli się okno umożliwiające pobranie wszystkich formularzy pozyskanych przy pomocy reklamy:

 

pobieranie formularzy facebook

Przy większej liczbie leadów warto skorzystać ze specjalnego narzędzia do pobierania formularzy kontaktowych, a raczej przesyłania ich na wybraną skrzynkę mailową (dzięki takiemu rozwiązaniu można otrzymać powiadomienie od razu, jak użytkownik wyśle wypełniony formularz).

https://leadsync.me/

Po zalogowaniu się do panelu (na dane, które służą również do logowania do menadżera reklam) należy skonfigurować powiadomienia. W tym celu trzeba przekliknąć się do zakładki lists, kliknąć przycisk „add Facebook lead form” i wybrać stronę pobierania kontaktów. Następnie wskazać formularz z zaimportowanymi kontaktami no i oczywiście zaznaczyć maila, na którego system ma wysyłać powiadomienia.

Warto wspomnieć, że przy pobieraniu formularzy kontaktowych z jednej strony Facebooka – narzędzie jest darmowe. W przypadku obsługi większej liczby stron, reklam kontaktowych i podaniu więcej niż jednego maila, na który mają być przesyłane formularze, za takie usługi są już pobierane opłaty.

Reklama kontaktowa na Facebooku – jak pozyskać klienta?
Oceń wpis

Autor: admin

...