Możliwości wykorzystania słownego znaku towarowego w Google – Przykłady
Jakiś czas temu, w artykule „Słowny znak towarowy, a zmiana w polityce Google„, opisywaliśmy możliwości jakie niesie za sobą zmiana w używaniu słownego znaku towarowego w wyszukiwarkach Google. Mimo iż nowe zasady obowiązują od 14 września 2010 roku, wielu reklamodawców sprawnie wpisało się w nowe realia.
Szczególnie dużo zapału w wyświetlanie reklam na słowa kluczowe związane z konkurencją, wykazują producenci i dealerzy samochodów.
Poniżej kilka przykładów dla lepszego zobrazowania sedna zmian.
Firma Nissan, która sprawnie porusza się w obszarze marketingu internetowego, wykorzystała wyszukiwarkę Google Images oraz fakt możliwości korzystania ze słownego znaku towarowego w kolejnej kampanii AdWords. Wpisując w wyszukiwarkę grafiki nazwę innej, znanej marki, pojawiają się reklamy firmy Nissan.
Firma Nissan, która sprawnie porusza się w obszarze marketingu internetowego, wykorzystała wyszukiwarkę Google Images oraz fakt możliwości korzystania ze słownego znaku towarowego w kolejnej kampanii AdWords. Wpisując w wyszukiwarkę grafiki nazwę innej, znanej marki, pojawiają się reklamy firmy Nissan.
Kolejnym ciekawym przykładem dotarcia do klientów, jest kampania znanej firmy ubezpieczeniowej. Wpisując w okno wyszukiwarki Google Images nazwę samochodu, pokazuje się zarówno reklama samochodu, jak i reklama ubezpieczyciela zachęcająca do wykupienia polisy dla samochodu tej marki.
Jednak nawet najlepsze pomysły nie ustrzegą się przed błędami.
Podsumowując
- Dzięki tej zmianie kampanie w linkach sponsorowanych znacznie zwiększyły swoje możliwości i zasięg
- Nowe realia zapewne staną się impulsem do tworzenia o wiele bardziej kreatywnych kampanii
- Internauci mogą liczyć na ciekawszą prezentacje poszukiwanego produktu