Możliwości Google AdMob – Tworzenie Kampanii Płatnych
Google jakiś czas temu przejęło sieć AdMob – jest to sieć reklamowa umożliwiająca wyświetlanie reklam na urządzeniach mobilnych. Sieć obejmuje ponad 12 tysięcy stron i ponad 19 tysięcy mogilnych aplikacji umożliwiających wyświetlanie kreacji reklamowych.

źródło: Prezentacja – Mariusz Gąsiewski – SemCamp 2011
Możliwości Sieci AdMob
AdMob umożliwia wyświetlanie reklam zarówno graficznych jak i tekstowych. Reklamy tekstowe różnią się od tych kierowanych z Google Adwords pod względem wyglądu. Tekst jest jednolity bez podziału na nagłówek i treść, może zawierać niewielki logotyp. Wyświetla się w przeznaczonym do tego boksie który dodatkowo posiada przycisk zachęcający użytkownika do kliknięcia:

Reklamy w sieci AdMob wyświetlają się aplikacjach i na stronach mobilnych gdzie nie ma możliwości kierowania Reklam poprzez interfejs Google Adwords. Co znacznie poszerza zasięg kampanii i pozwala docierać do miejsc w których posiadacze smartphonów spędzają dużo czasu.
Co do zasady tworzenie treści tekstów reklamowych, proces jest bardzo zbliżony do tekstów Google AdWords. Najlepiej sprawdza się prosty przekaz zawierający wezwanie do działania – jak, „Kup” czy „Sprawdź”.
Dodatkowo Sieć AdMob umożliwia wyświetlanie banerów reklamowych w czterech różnych wielkościach w zależności od tego, na jakie urządzenia kreacje będzie kierowana.

W praktyce wygląda to w sposób następujący:

źródło: www.admob.com
Możliwości targetowania reklam w sieci AdMob
Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości precyzyjnego kierowania reklam do określonej grupy użytkowników, np.: do danej grupy wiekowej. Jedyne dostępne możliwości to:
- Wybór producenta urządzeń przenośnych oraz dokładnego modelu
- Systemu operacyjnego (iPhone, Android, Symbian)
- Operatora sieci
- Kierowania Geograficznego
- Wybranych kategorii stron mobilnych
Znaczna tendencja wzrostowa licznych użytkowników urządzeń przenośnych sprawia, że wykorzystanie sieci Google AdMob podczas tworzenia kampanii reklamowych będzie miało coraz większe znaczenie.

W sieci Google AdMob można reklamować można przede wszystkim aplikacje tworzone właśnie dla urządzeń przenośnych oraz stron mobilnych.

Do najpopularniejszych aplikacji należą:

Podsumowanie
Biorąc pod uwagę szybko rosnącą liczbę użytkowników rożnego rodzaju urządzeń przenośnych (Deloitte Touche Tomatsu szacuje, że do końca roku 2011 liczba sprzedanych smartphoneów na świecie wyniesie 400 mln sztuk i będzie wyższa od sprzedaży komputerów) oraz to, że Google AdMob pozwala przede wszystkim na zwiększenie zasięgu kampanii o nowe miejsca wyświetlania reklam, można się spodziewać, że sieć ta w najbliższym czasie stanie się bardzo popularnym narzędziem umożliwiającym skuteczną promocję firmę. Podobnie jak Google Adwords, narzędzie AdMob pozwala nawet najmniejszym podmiotom reklamować się w sieci.
W chwili obecnej interfejs nie jest jeszcze bardzo rozbudowany i nie posiada wielu możliwości targetowania. Patrząc jednak na potencjał wspomnianej sieci i światowe trendy można się spodziewać, że Google będzie dążył do szybkiej rozbudowy dostępnych opcji. Być może w najbliższym czasie użytkownicy otrzymają w pełni funkcjonalne narzędzie do prowadzenia efektywnych kampanii reklamowych, realizujących zakładane cele oraz przynoszących wiele konwersji.