Google AdMob – tworzenie kampanii płatnych

Możliwości Google AdMob – Tworzenie Kampanii Płatnych

Możliwości Google AdMob – Tworzenie Kampanii Płatnych

Google jakiś czas temu przejęło sieć AdMob – jest to sieć reklamowa umożliwiająca wyświetlanie reklam na urządzeniach mobilnych. Sieć obejmuje ponad 12 tysięcy stron i ponad 19 tysięcy mogilnych aplikacji umożliwiających wyświetlanie kreacji reklamowych.

admob2
źródło: Prezentacja – Mariusz Gąsiewski – SemCamp 2011


Możliwości Sieci AdMob

AdMob umożliwia wyświetlanie reklam zarówno graficznych jak i tekstowych. Reklamy tekstowe różnią się od tych kierowanych z Google Adwords pod względem wyglądu. Tekst jest jednolity bez podziału na nagłówek i treść, może zawierać niewielki logotyp. Wyświetla się w przeznaczonym do tego boksie który dodatkowo posiada przycisk zachęcający użytkownika do kliknięcia:

admob-3

Reklamy w sieci AdMob wyświetlają się aplikacjach i na stronach mobilnych gdzie nie ma możliwości kierowania Reklam poprzez interfejs Google Adwords. Co znacznie poszerza zasięg kampanii i pozwala docierać do miejsc w których posiadacze smartphonów spędzają dużo czasu.

Co do zasady tworzenie treści tekstów reklamowych, proces jest bardzo zbliżony do tekstów Google AdWords. Najlepiej sprawdza się prosty przekaz zawierający wezwanie do działania – jak, „Kup” czy „Sprawdź”.
Dodatkowo Sieć AdMob umożliwia wyświetlanie banerów reklamowych w czterech różnych wielkościach w zależności od tego, na jakie urządzenia kreacje będzie kierowana.

admob-4

W praktyce wygląda to w sposób następujący:

admob-5
źródło: www.admob.com

Możliwości targetowania reklam w sieci AdMob

Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości precyzyjnego kierowania reklam do określonej grupy użytkowników, np.: do danej grupy wiekowej. Jedyne dostępne możliwości to:

  • Wybór producenta urządzeń przenośnych oraz dokładnego modelu
  • Systemu operacyjnego (iPhone, Android, Symbian)
  • Operatora sieci
  • Kierowania Geograficznego
  • Wybranych kategorii stron mobilnych

Znaczna tendencja wzrostowa licznych użytkowników urządzeń przenośnych sprawia, że wykorzystanie sieci Google AdMob podczas tworzenia kampanii reklamowych będzie miało coraz większe znaczenie.

admob-6

W sieci Google AdMob można reklamować można przede wszystkim aplikacje tworzone właśnie dla urządzeń przenośnych oraz stron mobilnych.

admob-7

Do najpopularniejszych aplikacji należą:

popularne aplikacje grafika

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę szybko rosnącą liczbę użytkowników rożnego rodzaju urządzeń przenośnych (Deloitte Touche Tomatsu szacuje, że do końca roku 2011 liczba sprzedanych smartphoneów na świecie wyniesie 400 mln sztuk i będzie wyższa od sprzedaży komputerów) oraz to, że Google AdMob pozwala przede wszystkim na zwiększenie zasięgu kampanii o nowe miejsca wyświetlania reklam, można się spodziewać, że sieć ta w najbliższym czasie stanie się bardzo popularnym narzędziem umożliwiającym skuteczną promocję firmę. Podobnie jak Google Adwords, narzędzie AdMob pozwala nawet najmniejszym podmiotom reklamować się w sieci.

W chwili obecnej interfejs nie jest jeszcze bardzo rozbudowany i nie posiada wielu możliwości targetowania. Patrząc jednak na potencjał wspomnianej sieci i światowe trendy można się spodziewać, że Google będzie dążył do szybkiej rozbudowy dostępnych opcji. Być może w najbliższym czasie użytkownicy otrzymają w pełni funkcjonalne narzędzie do prowadzenia efektywnych kampanii reklamowych, realizujących zakładane cele oraz przynoszących wiele konwersji.

Autor: Tomasz Siemiński

Zarządzam zespołem specjalistów, nadzoruję projekty agencji, rozwijam usługi. W "wolnych chwilach" UX designer. Lubię proste i użyteczne rozwiązania, nie tylko w internecie.
Po pracy kolarz-amator. Jeżdżę rowerem, bo można się ścig...