Udostępniana Biblioteka w Google AdWords

Kilka słów o Udostępnianej Bibliotece w AdWords

Kilka słów o Udostępnianej Bibliotece w AdWords

W ostatnim czasie w interfejsie AdWords udostępniona została opcja wykluczania miejsc docelowych na poziomie całego konta, z której można skorzystać za pomocą narzędzia Udostępniana Biblioteka. Wprowadzenie tego usprawnienia jest dobrem pretekstem, aby przyjrzeć się wyżej wymienionemu narzędziu.

Dla Kogo?

Korzyści z użytkowania Udostępnianej Biblioteki mogą czerpać zarówno reklamodawcy AdWords koncentrujący się na Sieci Wyszukiwania (wyszukiwarka Google i partnerzy wyszukiwania) jak i ci, których podstawowym obszarem działania jest sieć reklamowa Google. Narzędzie pomoże im przede wszystkim usprawnić konfigurację kampanii, gdyż umożliwia zapisywanie ustawień obowiązujących we wszystkich kampaniach na obsługiwanym koncie AdWords.

Możliwości:

Na dzień dzisiejszy narzędzie Udostępniana Biblioteka oferuje trzy podstawowe funkcje – wszystkie obowiązujące na poziomie całego konta:

1) Wykluczające słowa kluczowe (sieć wyszukiwania i sieć reklamowa)

2) Odbiorcy (sieć reklamowa)

3) Wykluczenia miejsc docelowych – Nowa Funkcja (sieć reklamowa)

Jak już wcześniej wspominaliśmy, największą korzyścią z użytkowania Udostępnianej Biblioteki jest oszczędność czasu. Wyobraźmy sobie, że prowadzimy działania reklamowe dla sklepu internetowego specjalizującego się w sprzedaży szeroko pojętej elektroniki. Jakichkolwiek kampanii byśmy nie prowadzili, znajdzie się grupa słów wykluczających (np.: używane, czy za darmo), czy miejsc docelowych, w których nie będziemy chcieli wyświetlać naszych reklam (np.: portale matrymonialne).

Ostatnią opcją (w zakładce Odbiorcy) jest tworzenie wspólnych list:

1) remarketingowych – list użytkowników, którzy odwiedzili niedawno naszą witrynę i dla których chcemy przygotować specjalny – kierowany wyłącznie do nich – komunikat reklamowy.

2) odbiorców, którym będziemy wyświetlać reklamy w sieci reklamowej Google. Kierować reklamy w tym wypadku będziemy za pomocą wyboru kategorii zainteresowań (grup tematycznych najczęściej odwiedzanych przez nich witryn internetowych – np.: Sporty walki, Filmy czy Kosmonautyka).

adwords

Interesującym rozwiązaniem jest automatyczne generowanie przez system sugestii wykluczeń miejsc docelowych i słów wykluczających (na podstawie wykluczeń, które dodawaliśmy w poszczególnych kampaniach).

Narzędzie Udostępniana Biblioteka znajduje się na koncie AdWords w zakładce Kampanie, w menu po lewej stronie:

Udostępniana Biblioteka adwords

Udostępniana Biblioteka jest ważnym narzędziem służącym do usprawniania działań w obrębie Google AdWords. Powinniśmy jednak korzystać z niego z dużą dozą ostrożności, ponieważ każdy element skonfigurowanej przez nas listy obowiązywać będzie w obrębie całego konta AdWords.

Autor: Tomasz Siemiński

Zarządzam zespołem specjalistów, nadzoruję projekty agencji, rozwijam usługi. W "wolnych chwilach" UX designer. Lubię proste i użyteczne rozwiązania, nie tylko w internecie.
Po pracy kolarz-amator. Jeżdżę rowerem, bo można się ścig...