Kierowanie Tematyczne w Google AdWords

Kierowanie Tematyczne w Google AdWords

Kierowanie Tematyczne w Google AdWords

W ostatnich dniach Google uruchomił na kontach AdWords nową funkcję adresowania reklam w sieci. Dotychczas możliwe było kierowanie kontekstowe lub na wybrane miejsca docelowe. Nowa opcja umożliwia wyświetlanie reklam w sieci uwzględniając z góry zdefiniowaną tematykę stron. Do dyspozycji reklamodawców jest 1700 tematów i podtematów. Jak podaje Google, system analizuje wszystkie słowa na stronie, aby w następnej kolejności zakwalifikować serwis do odpowiedniej kategorii.

Aby uruchomić nową opcję, należy na karcie „Kampanie” wybrać opcję ,,Tematy

Po uruchomieniu karty „Tematy” możliwe jest wybranie odpowiedniej kategorii lub bardziej szczegółowo – podkategorii.

Obecnie użytkownik chcący wyświetlać kreacje w sieci reklamowej Google otrzymuje pełne spektrum możliwości doboru miejsc, w których chce publikować swoje reklamy:

  1. Może wybrać słowa kluczowe, dla których miejsca wyświetlania reklam dopasowane zostaną kontekstowo
  2. Może wybrać konkretne strony docelowe, na których chce się reklamować
  3. Może wybrać tematykę stron, na których wyświetlą się reklamy

Można również łączyć ze sobą opcje wyświetlania reklam, co przy odrobinie poświęconego czasu może przynieść ciekawy efekt (np. kierując reklamy na wybrane miejsca docelowe ale tylko na podstrony o określonej tematyce).

Podsumowanie

Nowa funkcja umożliwia znalezienie wartościowych witryn odwiedzanych przez użytkowników zainteresowanych konkretnym tematem. Mogą to być strony z niewielkim ruchem, jednak dające dobry wynik w postaci konwersji. Omawianą opcję można również wykorzystać w celu wykluczania odpowiednich tematów w kampanii PPC, kierowanej kontekstowo z wykorzystaniem słów kluczowych.

Testując kierowanie tematyczne rekomendujemy początkowo stworzenie oddzielnej kampanii lub grupy reklam. Takie rozwiązanie umożliwi łatwą ocenę wartości serwisów, zaklasyfikowanych do danej grupy tematycznej.

Autor: Tomasz Siemiński

Zarządzam zespołem specjalistów, nadzoruję projekty agencji, rozwijam usługi. W "wolnych chwilach" UX designer. Lubię proste i użyteczne rozwiązania, nie tylko w internecie.
Po pracy kolarz-amator. Jeżdżę rowerem, bo można się ścig...