Widoczność marki w Internecie - jak ją podnieść?

Jak podnieść widoczność marki w Internecie?

Jak podnieść widoczność marki w Internecie?

W poprzednim artykule pt: „Kilka niezbędnych przystanków na drodze do optymalizacji własnej strony www” zdecydowaliśmy się opisać kilka pomocnych zasad, które są użyteczne w przypadku samodzielnej optymalizacji strony internetowej.

Dziś postanowiliśmy zagłębić się nieco w kolejny etap wspomnianych działań, dotyczących jednakże aktywnego funkcjonowania na portalach społecznościowych oraz monitorowania uzyskiwanych wyników.

1. Blog Twojej firmy

Nie ukrywajmy – wyszukiwarka Google uznaje blogi za źródła niezwykle wartościowe. Niezależnie od tego jaki rodzaj działalności prowadzisz – jeśli tylko nie posiadasz swojego bloga – nie powinieneś dłużej zwlekać z założeniem firmowego „pamiętnika”. Oczywiście samo założenie bloga to nie wszystko. Ten typ działań wymagać będzie od Ciebie systematycznego dodawania kolejnych wpisów, najlepiej 1 – 2 tygodniowo. A treści umieszczanych notek? W dodawanych wpisach śmiało możesz informować swoich czytelników o:

  • najnowszych wydarzeniach mających miejsce w Twojej formie,
  • wynikach przeprowadzonej rekrutacji,
  • poszerzeniu aktualnej oferty.

Rekomendowanymi platformami blogowymi – oczywiście z punktu widzenia SEO – są np.:

  • WordPress.org – platforma posiada znacznik “more” niwelujący duplikację treści, ponadto umożliwia publikację wpisów z uwzględnieniem kryterium czasowego, (uprzednie wyznaczenie daty i godziny publikacji wpisu), wyposażona we wtyczki All in One SEO Pack i Google XML Sitemaps,
  • Blogger.pl – platforma zarządzana przez Google, przyjazna wyszukiwarce, oferuje darmowy hosting, możliwość podpięcia domeny, podlinkowanie podstron,
  • Blox.pl – pozwala na dopisywanie kodu html, javascript, ponadto platforma wyposażona została w opcję budowania własnych zakładek oraz środowiska z interesującymi nas linkami,
  • Tumbrl.com – platforma oferuje m.in. darmowy hosting, możliwość podpięcia domeny, pozwala na zmianę html oraz znaczników formatowania.

2. Profil Twojej działalności na portalach społecznościowych

W ostatnim czasie niezwykłą popularnością cieszą się różnego rodzaju portale społecznościowe. Są one niezwykle atrakcyjne nie tylko z punktu widzenia potencjalnego Klienta, ale również z perspektywy działań SEO. Kolejnym krokiem mającym na celu zewnętrzną optymalizację serwisu Twojej firmy, będzie założenie profilu przedsiębiorstwa na wybranym portalu społecznościowym. Do Twojej dyspozycji pozostają więc platformy takie jak chociażby słynny Twitter czy nie ustępujący mu popularnością, wysoce ceniony Facebook.

social media infografika

Powyższy wykres ilustruje popularność platform społecznościowych wykorzystywanych w trakcie działań Social SEO.

źródło: http://winweb.com.pl/?Marketing_Spo%B3ecznosciowy:Narz%EAdzia

3. Instalacja Google Analytics

Google Analytics to program statystyczny umożliwiający monitorowanie ruchu mającego miejsce na Twojej stronie internetowej. Narzędzie pomoże w określeniu dziennej liczby odwiedzin witryny bądź też źródła ruchu. Opcja segmentacji użytkowników umożliwi Ci dokonanie oceny potencjału witryny, wskazanie elementów pozwalających na wzrost jak i elementów hamujących takowy oraz wspomoże opracowanie planu działania, dostosowanego do potrzeb wybranej grupy użytkowników. Nie bez znaczenia pozostaje możliwość konfiguracji narzędzi jak i sama mierzalność efektów. Dzięki Google Analytics uzyskasz informacje dotyczące zarówno osiągnięcia celu w postaci konwersji, jak i celu który stanowić może wykonanie przez użytkownika konkretnej czynności. Warto dodać, że Google Analytics pozwala na tworzenie użytecznych raportów,  jak również dzielenie się uzyskanymi informacjami z własnymi współpracownikami.

analityka internetowa

Przykład zestawienia danych za pomocą Google Analytics

źródło: http://ecosphere.wordpress.com/2007/05/08/

4. Monitorowanie pozycji w wyszukiwarce Google

Monitorowanie pozycji strony w wyszukiwarce Google pozwoli Ci zidentyfikować miejsce na jakim aktualnie znajduje się Twoja strona internetowa. Oczywiście na samym początku kampanii miejsce to może być dalekie od upragnionego, jednak dokonanie właściwych czynności podejmowanych we właściwym czasie jest w stanie zapewnić Ci pozycję w pierwszej 10 wyników Google. Naturalnie w praktyce spotkasz się z wieloma, oferującymi ten typ usługi, systemami monitorowania. Przykładowe narzędzia to:

  • WEB CEO – program płatny, posiada ograniczenia wynikające z właściwości wybranego pakietu,
  • SEOGRAF – narzędzie płatne, również z ograniczeniami,
  • SEO-STAT – narzędzie płatne, ograniczenia uzależnione od wariantu wybranego pakietu.

Wszystkie powyżej opisane działania to czynności, stanowiące zbiór kilku zasad umożliwiających zoptymalizowanie witryny www od strony zewnętrznej. Mamy nadzieję, że okażą się one przydatne na drodze do uzyskania satysfakcjonującej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Jak podnieść widoczność marki w Internecie?
Oceń wpis

Autor: Fine Performance