Jak pisać artykuły typu presell page?

Jak pisać artykuły typu presell page?

Jak pisać artykuły typu presell page?

Presell pages to portale internetowe umożliwiające publikację artykułów, w których treści znajdują się hiperłącza, prowadzące do innych stron. Zarejestrowany użytkownik serwisu może zamieścić na jego łamach tekst pod warunkiem, że będzie on unikalny i zgodny z wymogami wewnętrznego regulaminu. Portale presell page potocznie nazywane są „preclami”.

 

Czym artykuł na „precla” różni się od innych tekstów?

Przede wszystkim celem i możliwościami. Nadrzędnym celem tworzenia tekstu na portale presell pages jest promocja danej witryny internetowej poprzez podniesienie jej pozycji w rankingu organicznych wyników wyszukiwania, ale również poprzez zwiększenie ruchu z innych źródeł (np. bezpośrednio z samego artykułu). Właściwe wykorzystywanie portali typu presell page jest jedną z najskuteczniejszych metod SEO i promocji stron internetowych, ponieważ wpływa zarówno na algorytmy wyszukiwarki Google, jak i na samych internautów.

Jak napisać tekst na presell page?

Aby tekst był skuteczny z punktu widzenia SEO oraz atrakcyjny dla użytkownika, powinien być ułożony zgodnie z poniższymi wytycznymi:

1. Dla użytkownika

Teksty publikowane na portalach presell page powinny być tworzone z myślą o potrzebach użytkownika. W związku z tym należy używać języka powszechnie zrozumiałego oraz oczywiście poprawnego pod względem gramatyki i ortografii. Należy jednak dopuszczać możliwość wyjątków. Jeśli dana fraza pisana z błędem (np. z literówką) posiada dużą liczbę wyszukań, to warto zastanowić się nad jej użyciem w tekście.

2. Słowa kluczowe

Słowa kluczowe (keywords) – frazy najtrafniej opisujące tematykę strony linkowanej, które użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę.

Wskazówki dotyczące słów kluczowych:

  • Słowa kluczowe powinny być w mianowniku – formie wpisywanej w wyszukiwarkę przez internautów. Dobrze jest też używać liczby mnogiej wspomnianych fraz (np. ciasto, ciasta).
  • Treść artykułu powinna zawierać możliwie najbardziej zróżnicowane słowa kluczowe pasujące do treści (np. ciasto, ciasta, wypieki, desery).
  • Słowa kluczowe powinny występować w odpowiedniej kolejności. Pisanie artykułu na presell page warto rozpocząć od ułożenia hierarchii słów kluczowych – ważniejsze z nich powinny być użyte na początku tekstu, mniej ważne później, itd.
  • Wyróżnij słowa kluczowe pogrubieniem, podkreśleniem, lub inną czcionką. Oznaczenie treści na stronie powoduje jej wyróżnienie w oczach wyszukiwarki i jednocześnie wpływa dodatnio na czytelność artykułu.
  • Optymalna ilość powtórzeń jednego słowa kluczowego: 2-3 w jednym tekście.

Należy pamiętać o tym, że artykuł na presell page musi być ściśle związany z tematyką strony, którą chcemy wypromować. To właśnie dzięki odpowiedniemu użyciu słów kluczowych w anchor tekście, roboty skanujące treści stron ustalają, gdzie w wynikach wyszukiwania umieścić linkowaną witrynę.

3. Odpowiedni układ tekstu.

Prawidłowo napisany artykuł powinien zawierać minimum 1200 znaków. Treść należy podzielić w taki sposób, aby był on łatwo przyswajalny dla internauty oraz atrakcyjny dla robota wyszukiwarki. Należy pamiętać o użyciu zarówno tytułu głównego, jak i śródtytułów.
Wszystkie nagłówki muszą być odpowiednio sformatowane: tytuł powinien być napisany jako h1 (nagłówek), a każdy kolejny śródtytuł oznaczony następną liczbą (np. h2). *należy jednak pamiętać, że zwykłe skopiowanie artykułu do edytora, spowoduje zmianę struktury tekstu i nagłówki trzeba będzie ustawić ręcznie. Szerzej o tym w następnym artykule poświęconym publikacjom na portalach presell page.

W trakcie konstruowania treści warto również posłużyć się zasadą odwróconej piramidy, czyli najważniejsze informacje umieszczać zawsze na początku tekstu i stopniowo przechodzić do informacji szczegółowych i wątków pobocznych. Tekst powinien zostać zakończony podsumowaniem.

4. Zwracaj uwagę na anchory

Anchor text to jeden z najważniejszych parametrów wpływających na pozycję strony w rankingu wyników wyszukiwania. To właśnie dzięki niemu użyte w artykule słowa kluczowe stają się hiperłączami, przenoszącymi na promowane w tekście strony. Anchor text to „tekst klikalny” danego linku, ciąg znaków występujący pomiędzy znacznikami, przenoszący po kliknięciu w inne miejsce. Dbając o różnorodność anchorów, nie używaj kilkukrotnie tego samego słowa kluczowego – wyszukiwarka działa zgodnie z zasadą First Link Count, co oznacza, że tylko pierwszy link o danym anchorze zostanie wzięty pod uwagę, natomiast kolejne nie mają wartości. Warto dodatkowo zoptymalizować anchor korzystając z parametru title. Dzięki temu możliwe będzie dodanie kolejnych słów kluczowych. Ważne jest, aby title był różny od samego anchora, np. był tytułem strony linkowanej lub zdaniem podsumowującym zawartość strony docelowej. Pamiętaj także o tym, aby linkować szeroko, czyli nie tylko do strony głównej, ale również do podstron, kategorii, archiwum itd.

Parametr:

<a title=”Tytuł” href=”http://www.domena.pl/”>Anchor text</a>

Anchor text stanowi z reguły podsumowanie linkowanej strony www. Właściwe stosowanie parametru pozwala na zwiększenie pozycji witryny w rankingu stron www, wyświetlanym w wyszukiwarkach internetowych. Warto dodać, że duże znaczenie w przypadku omówionych powyżej parametrów ma powiązanie tematyczne.

5. Starannie dobieraj miejsca do publikacji

Aby artykuł typu presell page przyniósł pożądany efekt, należy zadbać również o to, by został opublikowany na wartościowym portalu. Najlepiej by miejsce publikacji było często odwiedzane przez internautów, zawierało wartościowe artykuły oraz posiadało odpowiednią wartość wskaźnika PageRank i liczbę linków przychodzących.
Szczegółowe informacje dotyczące publikacji artykułów na portalach presell page zawrzemy w artykule poświęconym temu zagadnieniu, który zamieścimy na naszym blogu już wkrótce.

Podsumowanie

Dlaczego warto postępować zgodnie z przedstawionymi powyżej zasadami?

  • publikowane artykuły są atrakcyjne dla użytkownika i dla robota wyszukiwarki (w przeciwieństwie do treści generowanych automatycznie);
  • linki otoczone są treścią, co powoduje zwiększenie przekonania mechanizmów wyszukujących, że link jest tematycznie zgodny z promowanym serwisem;
  • słowa kluczowe są anchor tekstami linków prowadzących do stron serwisu docelowego.

Odpowiednie korzystanie z presell page podczas promowania stron internetowych przynosi korzyści na kilku płaszczyznach. Po pierwsze artykuły zamieszczone na omawianych portalach mają korzystny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce, po drugie zaś następuje zwiększenie liczby odwiedzin witryny.

Autor: Fine Performance