Internet dźwignią reklamy

Internet dźwignią reklamy

Internet dźwignią reklamy

Sektor reklamy internetowej rozwija się w ostatnich latach bardzo prężnie. Z roku na rok coraz więcej osób korzysta z dystrybucji treści zachęcających do zakupu określonych produktów lub usług, za pośrednictwem tego medium cyfrowego. Obecnie – jak wynika z najnowszych badań – reklama internetowa bije rekordy popularności.

Rozwój w dwóch kierunkach

Dane udostępnione przez Interactive Advertising Bureau oraz PwC dowodzą, że reklama internetowa święci triumfy. 26 miliardów dolarów – na tyle bowiem została wyceniona wartość tego rynku w 2010 r. Tendencja wzrostowa utrzymuje się już ponad rok. Przyrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2009 r. osiągnął wartość aż 15%. Te dane liczbowe wyraźnie pokazują, jak wielki potencjał tkwi w internetowych działaniach reklamowych. Warto dodać, że zwrócenie się w stronę takiej komunikacji reklamowej można uznać za tendencję globalną. Trend ten da się bowiem zaobserwować nie tylko w krajach bardzo wysoko uprzemysłowionych, gdzie dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze medialnej dostęp do Internetu jest stosunkowo łatwy, ale także w państwach nie należących do grupy „technologicznych mocarzy” takich jak np. Indie. Potwierdza to ostatni raport sporządzony na zlecenie Internet and Mobile Association of India.

Oczywiście od formy samej reklamy internetowej uzależniona jest potencjalna sprzedaż, a co za tym idzie, również zyski. Warto więc wspomnieć o najbardziej preferowanych typach internetowej reklamy. Zdaniem specjalistów, obecnie najwyżej ceni się reklamy docierające do użytkowników dzięki wyszukiwarkom. Wielkie nadzieje wiąże się także z działaniami typu Display, które są drugim co do popularności kanałem dystrybucji internetowych przekazów reklamowych.

Na podstawie niniejszych danych można z optymizmem patrzeć w przyszłość, widząc w Internecie duże nadzieje dla szeroko rozumianej branży reklamowej. Bo choć cały rynek reklamy przejawia tendencję spadkową, reklama w sieci ma się dobrze.

Źródło: http://www.pwc.com/pl/pl/
http://www.iabpolska.pl/
http://www.iamai.in/

Autor: Fine Performance