Google CEE Agency Day 2015 - relacja z wizyty

Byliśmy na Google CEE Agency Day 2015

Byliśmy na Google CEE Agency Day 2015

W dniach 15-17 czerwca w malowniczej czeskiej Pradze odbył się jeden z najbardziej prestiżowych eventów środowiska e-marketingu – Google CEE Agency Day 2015. Organizowany po raz trzeci zjazd przedstawicieli agencji SEM z Europy Środkowo-Wschodniej był świetną okazją do integracji, wymiany doświadczeń z przedstawicielami innych firm oraz zdobycia unikalnej wiedzy z zakresu zarządzania i rozwoju agencji SEM.

Google CEE Agency Day 2015 W drodze na konferencję – teren Zamku na Hradczanach

Fine Performance znalazło się w wyjątkowym gronie 40 polskich agencji wyróżnionych zaproszeniem na tegoroczny Google CEE Agency Day. Oprócz stanowiących najliczniejszą grupę SEM-owców znad Wisły, do Pragi zawitali także przedstawiciele firm ze Słowacji, Rumunii, Węgier, Ukrainy, Białorusi, Litwy, Łotwy, Estonii, Chorwacji, Serbii, Słowenii oraz oczywiście gospodarze tegorocznego spotkania – Czesi. Nie zabrakło wyjątkowych gości związanych z firmą Google, takich jak Torrence Boone (wiceprezydent, Global Agency Sales & Service) oraz Ludek Motycka (Head of Marketing Central & Eastern Europe). Prelegenci podkreślali, że zarówno obecność osób z najwyższego kierownictwa amerykańskiego giganta, jak i wyjątkowo prestiżowa lokalizacja konferencji – Ball Game Hall na terenie Zamku na Hradczanach – świadczy o wielkich nadziejach pokładanych w regionie CEE. Jak można było usłyszeć jest to obszar dysponujący olbrzymim potencjałem, na którym udział usług Google w rynku rośnie bardzo dynamicznie. Nie zabrakło jednak łyżki dziegciu – podczas dyskusji panelowej słuchacze zadawali przedstawicielom amerykańskiego giganta niewygodne pytania dotyczące słabo działającego w tej części świata supportu. „Skoro jesteśmy dla was tak ważnym regionem, dlaczego nie usprawnicie działania pomocy?” – tego typu wypowiedzi kilkukrotnie pojawiały się na tablicy za plecami panelistów.

Google CEE Agency Day 2015Przywitanie uczestników

Część wykładowa konferencji w znacznym stopniu poświęcona była zagadnieniom rozwoju agencji (proces komunikacji z klientem, branding, obszar Human Resources) oraz konieczności ciągłego doskonalenia usług. Prelegenci tradycyjnie już najwięcej uwagi w swoich prezentacjach poświęcili kanałowi mobilnemu, eksportowi usług za granicę oraz modelom cenowym i ich konstruowaniu. W części merytorycznej obecnych było kilka mocnych polski akcentów. Gości przywitał Artur Waliszewski (Regional Business Director, Google) zadanie moderowania wystąpień prelegentów w jednej z przestrzeni prezentacyjnych powierzono Arkadiuszowi Marszałkowi (Head of Agency Relation, Google), w panelu dyskusyjnym nasz kraj reprezentował Adam Wysocki (Managining Director, K2 Media), a stojącą na bardzo wysokim poziomie prezentację o kanału mobile wygłosił Mariusz Gąsiewski (Performance Sales Activation Leader, Google).

konferencja Google Prezentuje Mariusz Gąsiewski

Oczywiście organizatorzy zadbali o możliwość nawiązania relacji między uczestnikami konferencji. Networkingowi sprzyjały: powitalny Buddy Metting, afterparty pozwalające poznać typowe czeskie bary piwne oraz gra miejska „Follow the Go(og)lem”, której akcja toczyła się w zaułkach centrum wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Nie zabrakło także okazji do skosztowania tradycyjnych dań kuchni czeskiej. Organizatorzy oraz opiekunowie uczestników konferencji (pracownicy czeskich agencji SEM-owych) zadbali o to, aby stosunkowo krótki wyjazd do Pragi pozwolił poczuć wyjątkową atmosferę tego miasta. Czas ten upłynął również pod znakiem integracji regionalnej branży e-marketingu, chociaż trzeba przyznać, że uczestnicy konferencji najchętniej spędzali czas otoczeni swoimi rodakami.

Praga google konferencjaGra miejska „Follow the Go(og)lem”

Trzecia edycja Google CEE Agency Day, poza wymiarem czysto prestiżowym, była znakomitą okazją do wymiany doświadczeń oraz lepszego poznania środowiska SEM-owców z Europy Środkowo-Wschodniej. Mamy nadzieję, że ta konferencja na stałe wpisze się do kalendarza „googlowych” wydarzeń, a reprezentanci agencji będą mieli okazję pojawić się w wielu miastach w tej części świata. Amerykański gigant z pewnością planuje już ekspansję na kraje, których rynki wciąż pozostawiają duży potencjał rozwoju – wystarczy wspomnieć o Rumunii, Ukrainie czy krajach bałkańskich. W nieformalnych rozmowach jako lokalizacja Agency Day 2016 najczęściej pojawiała się właśnie stolica Rumunii. Czy za 12 miesięcy SEM-owcy naprawdę spotkają się w odległym Bukareszcie? Czas pokaże.

Byliśmy na Google CEE Agency Day 2015
Oceń wpis

Autor: Michał Winciorek

Moja praca w Fine Performance polega na planowaniu, tworzeniu, optymalizowaniu i raportowaniu kampanii reklamowych PPC. Obsługuję różne marki, ale za swoją specjalizację mogę uznać branżę motoryzacyjną. Najwięcej satysfakcji daje mi śledz...