Google Adwords Express - Sprawdź nowy interfejs

Google Adwords Express

Google Adwords Express

W ostatnim czasie firma z Mountain View udostępniła narzędzie Google Adwords Express, czyli uproszczoną wersję dobrze znanego interfejsu Google Adwords. Jest to usługa wspierająca Google Places i umożliwia ona lokalne wyświetlanie reklam. Grupa docelowa reklamodawców AdWords Express to lokalne biznesy nie mające na daną chwilę możliwości lub potrzeby tworzenia większych kampanii o znacznym zasięgu. Sam interfejs skonstruowany jest w sposób prosty i intuicyjny, dzięki czemu umożliwia on obsługę kampanii sporej liczbie użytkowników. Wydaje się, że użyteczność tego projektu ma duże znacznie, zaś sam Google chce zredukować do minimum proces nauki interfejsu.
Jeśli firma nie posiada konta Google Places, zostanie ono utworzone w procesie przygotowywania kampanii Google AdWords Express.

google-adwords-express-1

Kolejny etap to podanie danych adresowych oraz informacji o firmie w formie kategorii działalności.

google-adwords-express-2

Jeśli po wpisaniu danych adresowych, nie nastąpi automatyczne zaznaczenie miejsca na mapie, wówczas mamy możliwość ręcznego ustawienia tzw. pinezki we właściwym miejscu.

google-adwords-express-3

Tworzenie kreacji wymaga jedynie utworzenia nagłówka oraz dwóch linijek tekstu reklamowego. Dodatkowo do wyboru pozostają następujące opcje:

  • Wybór przekierowania (po kliknięciu) na stronę www użytkownika lub na wizytówkę utworzoną w Google Places
  • Samodzielne zdefiniowanie budżetu kampanii lub wybór jednej z trzech proponowanych przez Google opcji

Dużym udogodnieniem dla użytkowników nie mających doświadczenia w prowadzeniu kampanii jest możliwość sprawdzenia tego, na ile kliknięć reklamy powinien wystarczyć zadeklarowany budżet. Google zapewnia, że w każdym przypadku dąży do uzyskania jak największej liczby odwiedzin strony.

google-adwords-express-4

Google AdWords Express to:

  • Ciekawe rozwiązanie dla niewielkich firm działających głównie lokalnie
  • Możliwość wyświetlania reklam na urządzeniach przenośnych
  • Szybki sposób na promocje firmy w sieci (około 5 minut)
  • Prosta, domyślna obsługa interfejsu
  • Pierwszy krok do poznania zasad funkcjonowania kampanii w linkach sponsorowanych

Krótki film Google Adwords Express

Google Adwords Express
Oceń wpis

Autor: Tomasz Siemiński

Zarządzam zespołem specjalistów, nadzoruję projekty agencji, rozwijam usługi. W "wolnych chwilach" UX designer. Lubię proste i użyteczne rozwiązania, nie tylko w internecie.
Po pracy kolarz-amator. Jeżdżę rowerem, bo można się ścig...