European Marketing Automation Congress [relacja]

Relacja z European Marketing Automation Congress

Relacja z European Marketing Automation Congress

17 prelegentów. Ponad 1000 gości. 25 listopada na warszawskim Stadionie Narodowym odbyła się druga edycja Kongresu Marketing Automation. Najlepsi w Polsce specjaliści pokazali na przykładzie swojej pracy, jak przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi  zmienić podejście do tradycyjnego marketingu. Byliśmy tam!

Specific skills + hard work + atmosphere

European Marketing Automation Congress

Spotkanie rozpoczęło się od wystąpienia gościa specjalnego – Stephane’a Antigi. Trener siatkarskiej mistrzowskiej reprezentacji Polski opowiadał o tym, jak istotne znaczenie ma staranne budowanie i motywowanie zespołu oraz jakie kluczowe czynniki zdecydowały o sukcesie jego drużyny. Specyficzne umiejętności, ciężka praca i atmosfera w zespole muszą iść w parze. Bez solidnych podstaw stworzenie zwycięskiej drużyny (nie tylko sportowej) jest niemożliwe!

Antiga - EMA Congress

Biznes odpowiedzią na potrzeby klientów

Kolejni prelegenci, eksperci na co dzień obcujący z branżą e-commerce oraz Marketing Automation, podzielili się swoim wieloletnim doświadczeniem i wiedzą na temat obsługi klienta. Rafał Brzoska, założyciel i współtwórca grupy Integer opowiadał o tym, jak  paczkomaty zrewolucjonizowały rynek zakupów on-line i jak rewolucyjna oferta może wywołać w konsumentach potrzebę zakupową. Dziś duża część osób korzystających z oferty sklepów internetowych nie wyobraża sobie, że automatycznych skrzynek pocztowych mogłoby nie być. Kto myślał o nich kilka lat temu? Niezwykle trafnym okazuje się być przekonanie Tomasza Karwatki, Prezes Zarządu Divante, że: „Do zrozumienia technologii potrzeba czasu”.

Założyciel portalu o2.pl oraz członek zarządu Wirtualnej Polski – Michał Brański podzielił się ze słuchaczami interesującymi obserwacjami na temat krytycznych czynników sukcesu w branży e-commerce, widzianych z perspektywy człowieka związanego z mediami.

Podczas swojego wystąpienia Grzegorz Urban (wicedyrektor PricewaterhouseCoopers) zwracał słuchaczom uwagę na to, jak w dzisiejszych czasach niezwykle istotne jest dopasowanie firmy do zachowań klienta. Jeszcze nigdy stwierdzenie „Klient nasz pan” nie było tak prawdziwe.

European Marketing Automation Congress

Strategie Marketing Automation

Na European Marketing Automation Congress swoim wieloletnim doświadczeniem i obszerną wiedzą podzielili się także specjaliści, którzy w codziennej pracy korzystają z rozwiązań systemu Marketing Automation. Wśród prelegentów znaleźli się eksperci z największych polskich firm: Florian Werner z Remindtrex, Karol Bzymek z Yves Rocher Polska, Marcin Szeląg z Innovation Nest, Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante, Monika Marczak z FRU.pl, Marcin Młodożeniec, CMO z firmy 3S, Jarosław Trybuchowicz z Audioteki, Szymon Niemczura, CEO Kontakt.io.
Grzegorz Błażewicz, założyciel SALESmanago, opowiadał o tym, jak wykorzystanie systemu Marketing Automation zmienia pracę nowoczesnego marketera i zwiększa znaczenie CMO w firmie. Natomiast Michał Jaworski z Rainbow Tours na przykładzie reprezentowanej przez siebie firmy pokazał, jak automatyzacja procesów marketingowych pozwala dotrzeć do starannie wyselekcjonowanych potencjalnych klientów – osób, które odwiedziły stronę produktową biura podróży. 

Szersze spojrzenie – Komunikacja wielokanałowa

Równolegle do prelekcji odbyła się sesja warsztatowa, którą poprowadził Artur Kurasiński, uznany bloger, aktywny komentator branżowy. W warsztatach wzięli udział specjaliści z takich firm, jak SMS API, Unity Group oraz gość specjalny Jacob Ciesielski, dyrektor generalny InfoCanda, który opowiadał o Data Driven Marketing. Michał Misiak i Tomasz Paprocki z Focus Telecom przedstawili strategię wielokanałowej komunikacji z klientem na przykładzie narzędzi business automation.

European Marketing Automation Congress

Próbując znaleźć odpowiedź na pytanie, co i kiedy warto automatyzować, musimy pamiętać, że we współczesnym biznesie, oprócz Usability i automatyzacji, niezwykle ważną rolę odgrywa pierwiastek ludzki.  „There is no more B2B or B2C. There is only human to human (H2H)”.

Autor: Fine Performance