Czy dostosowane reklamy w Gmail okażą się skuteczniejsze?
Wprowadzony mniej więcej miesiąc temu sposób wyświetlania reklam w Gmail, już został ulepszony. System indywidualnego dopasowywania reklam pojawiających się pod polem wiadomości ma stać się skuteczniejszy dzięki wykorzystywaniu funkcji – Priorytety (Priority Inbox).
Do tej pory Google automatycznie skanował zawartość otrzymanych wiadomości (w poszukiwaniu słów kluczowych), na ich podstawie określał krąg zainteresowań użytkownika, w wyniku czego przesyłał tylko zbliżone tematycznie reklamy, które mogły przykuć uwagę. Obecnie sposób analizowania zawartości naszej skrzynki odbiorczej został zaktualizowany i wzbogacony o możliwość rozpoznawania, które wiadomości są dla nas istotne, a które nie. Dzieje się tak dzięki wykorzystaniu funkcji Priorytety, która oddziela ważne wiadomości od spamu (na podstawie różnych sygnałów np. tego, które wiadomości otwieramy jako pierwsze, a które od razu usuwamy).
Inżynierowie Google uznali, że większą skuteczność marketingową osiągną nie poprzez zwiększenie ilości proponowanych reklam, lecz dzięki odpowiedniemu ich dopasowaniu do adresata – reklama odnosząca się bezpośrednio do nas będzie bardziej istotna i przez to może osiągnąć większą klikalność. Wyświetlane w Gmail reklamy mają być również bardziej lokalne i dopasowane do aktywności użytkownika. Ponadto ma być ich o wiele mniej niż wcześniej.
Jeżeli nawet Google wybierze nieinteresujące nas reklamy, to będziemy mogli oznaczyć je jako spam i w przyszłości nie otrzymamy podobnych. Selekcję reklam można oczywiście wyłączyć w ustawieniach konta. Twórcy systemu uspokajają – nikt nie będzie czytał treści wiadomości, ponieważ procedura będzie się odbywać całkowicie automatycznie.