Content marketing – nowa filozofia reklamy

Content marketing - nowa filozofia reklamy

Content marketing – nowa filozofia reklamy

Reklama telewizyjna już dawno przestała przynosić oczekiwane skutki. Znudzeni, znużeni i poirytowani nachalnymi blokami reklamowymi konsumenci zdają się nie zauważać tradycyjnych form reklamy.

Internauci zaczynają rozumieć wartość  swojego like’a, komentarza czy udostępnienia treści innym i dysponują nimi z rozwagą.

Współczesny internauta to człowiek świadomy mechanizmów reklamowych, ceniący swój czas i gotowy sympatyzować z marką, która w zamian za uznanie i lojalność da mu coś w zamian. Opowie mu historię, w którą warto uwierzyć.

Dobry content, poproszę

Jeszcze do niedawna większość internetowych treści była tworzona głównie dla robotów Google. Dziś gramy na zupełnie innych zasadach! Zmiana algorytmu wyszukiwarki oraz wzrost świadomości internautów wymusiły na twórcach zmianę podejścia. Obecnie publikowane treści muszą przede wszystkim odznaczać się dobrą jakością i stanowić odpowiedź na pytania konsumentów. Koniec ze spamem, tekstami z mieszarek czy kiepskiej jakości link buildingiem! Google ceni dobre materiały, które w nagrodę premiuje wysokim miejscem w wyszukiwarce. Dlatego też SEO i content marketing coraz mocniej przenikają się i wzajemnie uzupełniają.

seo + content
Wraz z przemijającą świetnością precli skończył się czas słodkich kotków, uroczych piesków, śmiesznych dzieciaczków i miłości do piątego dnia tygodnia w mediach społecznościowych. Internauci oczekują wartościowych treści. Za dobry content odpłacą uznaniem, za kiepskie treści rozpętają piekło.

Obraz cenniejszy niż tysiąc słów

Tworząc treści na potrzeby content marketingu należy pamiętać, że w grę wchodzi nie tylko słowo pisane. Zdjęcia, muzyka, filmy … jedynym ograniczeniem jest umysł twórcy. Różnorodność narzędzi i mnogość miejsc dystrybucji treści czyni content czołowym zawodnikiem w grze o uznanie konsumentów. Blogi firmowe, portale tematyczne, kanały na You Tube, infografiki, zdjęcia, webinaria, podcasty, e-booki, prezentacje, case study czy aplikacje mobilne pozwalają budować świadomość marki i angażują internautów wciągając ich w grę, która ma na celu uczynienie z nich lojalnych ambasadorów marki.

Historia marki opowiedziana w wyjątkowy sposób

Choć o content marketingu w Polsce dopiero zaczyna być głośno to jego moc została doceniona już kilkaset lat temu. W 1900 roku Michelin wydał 400 stronicowy przewodnik dla kierowców podróżujących przez Francję, w którym podpowiadał jak dbać o auto, gdzie spać i smacznie zjeść.

content marketing historia
W 1904 roku Frank Woodward swoich sprzedawców wyposażył w bezpłatne egzemplarze książki zawierającej przepisy dotyczące galaretek. Dwa lata później firma produkująca Jell-O osiągnęła sprzedaż na poziomie miliona dolarów.

A dziś? Dzisiaj, w czasach ekspansywnego rozwoju serwisów społecznościowych, aplikacji i mediów internetowych ogłoszone przez Gatesa: „Content is the king” nabiera innego znaczenia i wraca z wzmożoną siłą! A marki takie jak LEGO, Red Bull czy Coca-Cola udowadniają, że sukces marki contentem stoi.

Content marketing – nowa filozofia reklamy
Oceń wpis

Autor: Magdalena Hajdamowicz

Content marketing i social media to połączenie idealne – jako specjalistka w obu tych dziedzinach poruszam się w nich sprawnie niczym Leo Messi z piłką przy nodze.

W świecie social media odpowiadam za strategię komunikacji marek oraz tw...