Blog SEO - optymalizacja, link building, narzędzia SEO

SEO

5 SEO prognoz na rok 2012

Początek każdego roku to nie tylko czas podsumowań i postanowień, ale także przepowiedni związanych z przyszłością. Po krótkim podsumowaniu roku ubiegłego, pozwolę sobie przedstawić kilka SEO prognoz dotyczących kwestii mogących stać się kluczowymi w świecie wyszukiwarek w roku 2012.

Czytaj dalej

Link Building wykorzystujący widgety

Widget (widżet) to mała aplikacja online, zwykle umieszczana na stronach prywatnych, blogach czy stronach startowych. Widget umożliwia użytkownikowi wykonywanie konkretnych działań lub obliczeń na podstawie danych własnych lub danych pochodzących z serwisów zewnętrznych.

Czytaj dalej

7 sposobów jak podnieść współczynnik CTR

Współczynnik klikalności CTR (Click-Through Rate) to wskaźnik określający jak często użytkownicy klikają w link, który wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania. CTR podaje się w procentach, a oblicza się go dzieląc liczbę wyświetleń przez liczbę kliknięć. Przykładowo: jeżeli dany wynik wyszukiwania pojawi się 100 razy, a otworzony zostanie tylko 15, to CTR witryny wynosi 15%.

Czytaj dalej

Nowe rodzaje powiadomień w Google Webmaster Tools

Pamiętacie, jak w grudniu 2010 Matt Cutts w jednym z odcinków swojego cyklu wideo, mówił o poprawie komunikacji na linii Google – webmasterzy? Powoli mamy potwierdzenie wcielenia tej polityki w życie, bowiem Google od pewnego czasu zaczął przesyłać nowe rodzaje powiadomień: podejrzenie o cloaking i sprzedawanie linków podejrzenie o kupowanie linków

Czytaj dalej

Oznacz swoje treści ze znacznikami autorstwa (author, me)

7 lipca 2011 na blogu Google Webmaster Central pojawił się wpis z informacją o pełnym wsparciu wyszukiwarki Google dla znaczników autorstwa (authorship markup), czyli atrybutów rel dla linków – author oraz me. To dobra wiadomość dla osób i firm, które prowadzą własne blogi i/lub udzielają się gościnnie również w innych miejscach w sieci.

Czytaj dalej

Google Places: daj się znaleźć!

W Polsce według raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) liczba aktywnych firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw wynosi 1.7 miliona. Co więcej, firm z sektora MSP przybywa, więc i konkurencja robi się większa. Mimo tego wspomniane firmy nie wykorzystują możliwości jakie niesie ze sobą ówczesna technologia, a zwłaszcza Internet. Polskie przedsiębiorstwa nie mają powodu…

Czytaj dalej

Google Social Search także w Polsce

W lutym 2011 marka Google za pośrednictwem oficjalnego bloga poinformowała o rozszerzeniu swojej wyszukiwarki społecznościowej, czyli Google Social Search o informacje dotyczące linków, którymi ludzie dzielą się m.in. na Twitterze, Youtubie, Flickerze i innych serwisach społecznościowych. Główne zmiany polegały wtedy na wpleceniu wyników z social media pomiędzy organiczne wyniki wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy widzieli (po…

Czytaj dalej

Optymalny title tag

Dzisiejszy wpis to początek nowego cyklu publikacji, który postanowiliśmy udostępniać naszym czytelnikom, klientom i wszystkim zainteresowanym działaniami z zakresu performance marketingu, SEO oraz SEM. Nowy cykl będzie miał charakter krótkich, merytorycznych porad związanych zarówno z SEO/SEM, social media, jak i usability.

Czytaj dalej

Wykorzystaj fenomen social media

Badania obszaru social media pokazują, że wielkie firmy zaniedbują swoje profile na portalach społecznościowych, a często nawet się na nich nie rejestrują. Według raportu opublikowanego 18 kwietnia br. przez Bright Edge nawet 70% marek, które posiadają konta na portalach społecznościowych typu: Facebook czy Twitter nie przykłada się, by strony te można było łatwo znaleźć przez…

Czytaj dalej