Blog SEO - optymalizacja, link building, narzędzia SEO

SEO

5 sposobów na wykorzystanie Google Tag Managera w SEO

Może nie każdy używa, ale na pewno każdy słyszał o Menedżerze tagów Google, czyli Google Tag Manager (GTM). Dla tych, którzy jednak nie wiedzą, podpowiem, że to darmowe narzędzie internetowego giganta z Mountain View, udostępnione szerszemu gronu w 2015 roku. GTM umożliwia marketerom, content managerom oraz osobom bez specjalistycznej wiedzy programistycznej, zarządzanie oraz instalowanie tzw….

Czytaj dalej

Hummingbird – nowy algorytm wyszukiwarki na 15 urodziny Google

Google rozwiało wszelkie spekulacje odnośnie zmian w algorytmie wyszukiwarki na konferencji  prasowej w Menlo Park – zorganizowanej 26 września z okazji 15 lat istnienia firmy Google. Amit Singhal (senior vice president and software engineer at Google) poinformował o uruchomieniu nowego algorytmu  Hummingbird (w Polce znany pod nazwą „Koliber”, bądź bardziej żartobliwie opisywany w branży jako…

Czytaj dalej

Penguin Update 2.0 – nadchodzące zmiany w algorytmie Google

Google Penguin Update pierwszy raz miał miejsce w kwietniu 2012, dotykając aż 5% polskich zapytań – jest to jednocześnie najwyższy odnotowany wynik (3,1% – dla angielskich zapytań, 3% – dla zapytań niemieckich, chińskich i arabskich). Główna różnica między algorytmem „Panda Update” a „Penguin Update” polega na tym, że ten pierwszy odpowiedzialny jest za walkę z…

Czytaj dalej

Disavow Links Tool – Narzędzie do usuwania linków

Wczoraj, we wtorek 16 października 2012, Matt Cutts, szef działu do walki ze spamem w Google, zaprezentował najnowsze narzędzie – Disavow Links Tool, umożliwiające usuwanie wpływu niechcianych (spamerskich) linków przychodzących. Nowa funkcjonalność, dostępna w Google Webmaster Tools, daje administratorom i właścicielom stron/serwisów internetowych możliwość blokowania/ignorowania niechcianych linków przychodzących. Jak wiadomo, linki są jednym z głównych…

Czytaj dalej

Raport SEMPO – State of Search Marketing 2012

SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization) to międzynarodowa organizacja non-profit zrzeszająca firmy i agencje zajmujące się marketingiem internetowym (w oryginale digital marketing), w tym także marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jak co roku, SEMPO wraz z Econsultancy publikują raport State of Search Marketing Report, dotyczący stanu marketingu internetowego.

Czytaj dalej