Blog - Content Marketing i (SEO) Copywriting

Copywriting

Persony, czyli jak zrozumieć klienta

Precyzyjne zdefiniowanie odbiorcy to podstawowy krok nie tylko przy planowaniu działań w obszarze content marketingu czy social mediów, ale także przy tworzeniu wszelkich tekstów dla Internetu. Tylko mając jasny obraz potencjalnego konsumenta, jesteśmy w stanie dobrać właściwy i skuteczny sposób komunikacji i prezentacji naszej marki. Właśnie po to tworzy się persony.

Czytaj dalej

Bo w słowie jest siła, czyli jak pisać, aby inni chcieli czytać?

Większość z nas perfekcyjnie włada językiem polskim. Nie ma co się dziwić, w końcu stykamy się z nim codziennie. Już od pierwszych chwil życia słyszymy polską mowę, osłuchujemy się z językiem, a później wraz z wiekiem korzystamy z polskiego coraz bardziej świadomie. Mówimy, czytamy i piszemy … No właśnie, piszemy. Ale czy wiemy co zrobić…

Czytaj dalej

Co Google wie o świętach? [infografika]

Do Bożego Narodzenia zostało niewiele czasu. Wielu z nas już dawno dopadła gorączka przedświątecznych zakupów, a wraz z nią potrzeba znalezienia idealnego drzewka i kupienia najdorodniejszego karpia. Tworzymy więc długie listy zadań na poszczególne dni, które mają nam pomóc zdążyć ze wszystkim na czas. Dziwnym trafem okazują się równie czytelne, jak wykresy Jacka Gmocha. Na…

Czytaj dalej

Content is the king!!!

Czasy się zmieniają, portale społecznościowe ewoluują w nieprawdopodobnym tempie, a konkurencja zdaje się nigdy nie spać. Gdy jedni oddają się słodkiemu wypoczynkowi, inni opanowują Facebooka. Pobudka. Nie spać! Trzeba dołożyć wszelkich starań, aby być krok przed nimi. A dziś, gdy konkurencja jest olbrzymia, bycie liderem jest sprawą znacznie bardziej skomplikowaną niż rok, dwa lata temu.

Czytaj dalej

Czy tekst reklamowy może być uniwersalny?

Czy możliwe jest stworzenie skutecznego tekstu reklamowego, który będzie można z powodzeniem wykorzystać do każdej kampanii reklamowej, bez różnicy czy przedmiotem promowanym będzie produkt czy usługa? Czy tworzenie sloganu lub treści komunikatu reklamowego, który będzie można odnieść do wszystkiego ma w ogóle sens? Do tej pory zakładano, że prawidłowo skonstruowany tekst reklamowy przedstawia odbiorcy wyróżniającą…

Czytaj dalej

7 sprawdzonych formuł nagłówkowych

To czy zdecydujemy się przeczytać konkretny artykuł w dużej mierze zależy od atrakcyjności jego nagłówka. Aby zatrzymać czytelnika, należy go zainteresować, zdziwić lub złożyć obietnicę korzyści. Formy nagłówkowe mogą mieć charakter pytań, wykrzyknień lub oświadczeń – najwyższą skuteczność mają równoważniki zdań. Poniżej prezentujemy 7 rad dotyczących efektywnych formuł nagłówkowych.

Czytaj dalej

7 rad – jak napisać efektywny tekst?

Jakiś czas temu na blogu Fine Performance zamieszczony został wpis: Jak pisać artykuły typu presell page?, który zawierał wskazówki dotyczące pisania poprawnych artykułów na portale typu Presell Page. Dziś przedstawimy 7 skutecznych rad, które pomogą pisać teksty nie tylko poprawne, ale i efektywne. Czym charakteryzuje się efektywny tekst? Przede wszystkim jest atrakcyjny pod względem wizualnym,…

Czytaj dalej

Jak pisać artykuły typu presell page?

Presell pages to portale internetowe umożliwiające publikację artykułów, w których treści znajdują się hiperłącza, prowadzące do innych stron. Zarejestrowany użytkownik serwisu może zamieścić na jego łamach tekst pod warunkiem, że będzie on unikalny i zgodny z wymogami wewnętrznego regulaminu. Portale presell page potocznie nazywane są „preclami”.

Czytaj dalej