Analityka internetowa - Google/Youtube Analytics i inne

Analytics

Sprawdź jak zachowują się użytkownicy adblocków na Twojej stronie internetowej

Z opublikowanego w połowie sierpnia raportu OnAudience.com przygotowanego przez firmę Cloud Technologies wynika, że Polska plasuje się na pierwszym miejscu w rankingu popularności tzw. adblocków. Specjalne wtyczki, których zadaniem jest blokowanie wyświetlania reklam na stronach internetowych, są aktywne niemal w co drugiej przeglądarce – 46% polskich użytkowników Internetu nie widzi różnych formatów reklamowych. Aby zobrazować…

Czytaj dalej

5 sposobów na wykorzystanie Google Tag Managera w SEO

Może nie każdy używa, ale na pewno każdy słyszał o Menedżerze tagów Google, czyli Google Tag Manager (GTM). Dla tych, którzy jednak nie wiedzą, podpowiem, że to darmowe narzędzie internetowego giganta z Mountain View, udostępnione szerszemu gronu w 2015 roku. GTM umożliwia marketerom, content managerom oraz osobom bez specjalistycznej wiedzy programistycznej, zarządzanie oraz instalowanie tzw….

Czytaj dalej

Sprawdź puls swojego kanału – jak korzystać z YouTube Analytics?

Od pewnego czasu w skład usług oferowanych posiadaczom konta w serwisie YouTube wchodzi zaawansowane narzędzie analityczne YouTube Analytics. Nie cieszy się ono zbyt dużą popularnością – polscy internauci rzadko wyszukują frazę „youtube analytics” w Google. Zazwyczaj nawet jeśli właściciele kanału wiedzą jak uruchomić narzędzie, to brakuje im umiejętności sprawnego nawigowania po panelu i analizowania raportów.

Czytaj dalej

Google MeetExperts 2015 – merytorycznie i bez sloganów

Warszawska konferencja Google MeetExperts, zorganizowana 26/06/2015,  była chyba najciekawszym pod kątem merytoryki wydarzeniem digitalowym tego roku. Organizatorzy porzucili zgrabne slogany, analityczne „oczywistości” i peany na cześć google’owych narzędzi zajmując się zamiast tego mało znanymi funkcjonalnościami Analyticsa, AdWordsa oraz Tag Managera. Zaproszeni prelegenci dysponowali imponującą wiedzą ekspercką, którą w przystępny (ale nie laicki) sposób przekazali zgromadzonym…

Czytaj dalej

Byliśmy na Google CEE Agency Day 2015

W dniach 15-17 czerwca w malowniczej czeskiej Pradze odbył się jeden z najbardziej prestiżowych eventów środowiska e-marketingu – Google CEE Agency Day 2015. Organizowany po raz trzeci zjazd przedstawicieli agencji SEM z Europy Środkowo-Wschodniej był świetną okazją do integracji, wymiany doświadczeń z przedstawicielami innych firm oraz zdobycia unikalnej wiedzy z zakresu zarządzania i rozwoju agencji…

Czytaj dalej

Relacja z Think Analytics 2014

Wczoraj, 21 października odbyła się konferencja Think Analytics 2014, organizowana przez Google Polska. Ten event to prawdopodobnie największe i najważniejsze wydarzenie dla ekspertów i przedstawicieli agencji zajmujących się na co dzień analityką internetową. Konferencja miała charakter międzynarodowy, dlatego  oprócz polskich przedstawicieli Google (m.in. Przemysława Modrzewskiego, Mariusza Gąsiewskiego czy samej dyrektor Agnieszki Hryniewicz-Bieniek), pojawili się także goście…

Czytaj dalej