Aktualności i relacje z wydarzeń świata SEO/SEM

Aktualności

Dotacja UE dla Fine Performance

Dobre wieści! Choć za kilka dni rozpocznie się kalendarzowe lato, upał nieco wszystkich rozleniwi, a branża zacznie sezon ogórkowy to Fine Performance nie zwalnia tempa. Będzie się działo! Pozyskaliśmy dotację w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytetu VIII  8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie Poddziałania 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.

Czytaj dalej

Dzień Google dla Agencji – CEE Budapeszt 2014

Już we wtorek 13 maja rozpocznie się kolejna edycja Dnia Google dla Agencji, która tym razem odbędzie się poza granicami Polski. W tym roku Google CEE Agency Day 2014 będzie mieć miejsce w Budapeszcie, aby promować międzynarodową integrację i umożliwić wymianę doświadczeń między agencjami z różnych krajów Europy Środkowej i Wschodniej.

Czytaj dalej

Hummingbird – nowy algorytm wyszukiwarki na 15 urodziny Google

Google rozwiało wszelkie spekulacje odnośnie zmian w algorytmie wyszukiwarki na konferencji  prasowej w Menlo Park – zorganizowanej 26 września z okazji 15 lat istnienia firmy Google. Amit Singhal (senior vice president and software engineer at Google) poinformował o uruchomieniu nowego algorytmu  Hummingbird (w Polce znany pod nazwą „Koliber”, bądź bardziej żartobliwie opisywany w branży jako…

Czytaj dalej

Co Google wie o świętach? [infografika]

Do Bożego Narodzenia zostało niewiele czasu. Wielu z nas już dawno dopadła gorączka przedświątecznych zakupów, a wraz z nią potrzeba znalezienia idealnego drzewka i kupienia najdorodniejszego karpia. Tworzymy więc długie listy zadań na poszczególne dni, które mają nam pomóc zdążyć ze wszystkim na czas. Dziwnym trafem okazują się równie czytelne, jak wykresy Jacka Gmocha. Na…

Czytaj dalej

Raport SEMPO – State of Search Marketing 2012

SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization) to międzynarodowa organizacja non-profit zrzeszająca firmy i agencje zajmujące się marketingiem internetowym (w oryginale digital marketing), w tym także marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jak co roku, SEMPO wraz z Econsultancy publikują raport State of Search Marketing Report, dotyczący stanu marketingu internetowego.

Czytaj dalej

Interaktywne okulary Google – przyszłość reklamy?

Gigant z Mountain View już od jakiegoś czasu informował o planach wprowadzenia na rynek okularów interaktywnych, które na wyświetlaczu typu HUD (Head-Up Display) będą prezentować informacje o obiektach znajdujących się w zasięgu naszego wzroku. Np.: patrząc na restaurację wyświetlą się godziny jej otwarcia, aktualne menu oraz recenzje gości.

Czytaj dalej

Google Maps pokaże wnętrza budynków

Poruszanie się po większych budynkach to czasem nie lada problem, a dla co poniektórych obiekty typu lotnisko czy większe centrum handlowe stanowią istny labirynt. Z pomocą osobom trudno odnajdującym się w takich wnętrzach przychodzi system nawigacji Google Maps, który wprowadził ostatnio aktualizację na Androida o nazwie Indoors (wnętrza). Google Maps 6.0 Indoors pokazuje szczegółowy rozkład…

Czytaj dalej

Nowe rodzaje powiadomień w Google Webmaster Tools

Pamiętacie, jak w grudniu 2010 Matt Cutts w jednym z odcinków swojego cyklu wideo, mówił o poprawie komunikacji na linii Google – webmasterzy? Powoli mamy potwierdzenie wcielenia tej polityki w życie, bowiem Google od pewnego czasu zaczął przesyłać nowe rodzaje powiadomień: podejrzenie o cloaking i sprzedawanie linków podejrzenie o kupowanie linków

Czytaj dalej

Darmowy poradnik Google: 20 rzeczy, które należy wiedzieć o wyszukiwarkach i Internecie

W zeszłym roku koncern Google opublikował interaktywną książkę „20 things I learned about browsers & the Web” („20 rzeczy, które należy wiedzieć o przeglądarkach i Internecie”). Wydawnictwo zostało dobrze przyjęte i jest wykorzystywane w celach edukacyjnych w szkołach i na uczelniach. Od niedawna dostępna jest również polska wersja książki.

Czytaj dalej