Analiza Konkurencji Google AdWords

Analiza Konkurencji Google AdWords

Analiza Konkurencji Google AdWords

Od niedawna w Polsce dostępne jest nowe narzędzie Google, które pomoże reklamodawcom AdWords analizować poczynania konkurencji. Jak na razie możliwe jest wyłącznie korzystanie z anglojęzycznej wersji interfejsu, dlatego aby używać opcji konieczna jest zmiana ustawień. Można to zrobić logując się na konto, w zakładce Moje Konto → Ustawienia). Następnie należy kliknąć w kartę Możliwości → Analiza Konkurencji.

Co można Sprawdzić ?

Narzędzie Analizy Konkurencji pozwala na porównanie wskaźników kampanii z wynikami działań prowadzonymi przez innych reklamodawców, w tym samym czasie. Kampanie kwalifikowane są do danej kategorii na podstawie znajdujących się w nich słów kluczowych. Istnieje 50 kategorii głównych, ale dzielą się one na bardziej szczegółowe, co w sumie daje 7000 grup.

Udostępniane przez Google dane do porównań to – CTR, Liczba Kliknięć, Liczba Wyświetleń, Średnia Pozycja Reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania.

adwords analiza konkurencji

Dodatkowo można otrzymać informacje dotyczące dolnej granicy przedziału, górnej granicy przedziału i średniej wartości dla danego wskaźnika.

adwords

Jak nowa funkcja wpłynie na możliwości zarządzania kampanią ?

Dotychczas możliwe było wyciąganie wniosków dotyczących poczynań konkurencji na podstawie analizy danych własnej kampanii. Nowe narzędzie pozwala na sprawdzenie tego, jak kształtują się wyniki kampanii na tle zmieniającego się rynku. Możliwe jest również szybkie wychwycenie obszarów w których wyniki kampanii np. odstają do średnich wyników w danej kategorii.

Krótki filmik przedstawiający nowe Narzędzie Analizy Konkurencji

Analiza Konkurencji Google AdWords
Oceń wpis

Autor: Tomasz Siemiński

Zarządzam zespołem specjalistów, nadzoruję projekty agencji, rozwijam usługi. W "wolnych chwilach" UX designer. Lubię proste i użyteczne rozwiązania, nie tylko w internecie.
Po pracy kolarz-amator. Jeżdżę rowerem, bo można się ścig...