Adres URL w nagłówku reklamy Google AdWords

Adres URL w nagłówku reklamy Google AdWords

Adres URL w nagłówku reklamy Google AdWords

Google wprowadził kolejny, nowy sposób wyświetlania reklam AdWords. Nowinką która pojawiła się w ostatnim czasie, jest wyświetlanie głównego adresu URL w nagłówku tekstu reklamowego.

adwords adres url

Biorąc pod uwagę fakt, że sam nagłówek oraz adres URL są bardziej zauważalnymi elementami zarówno w organicznych wynikach wyszukiwania jak i linkach sponsorowanych, można domyślać się, że Google chce w ten sposób zwiększyć liczbę kliknięć w reklamy pojawiające się na pozycjach od 1 do 3.

Dodatkowo witryny posiadające mocno zakorzeniony w świadomości internautów adres mogą – ze względu na zaufanie do marki – liczyć na większą liczbę odwiedzin. Natomiast mniejsze firmy posiadające dobrze dopasowany adres URL do wyszukiwanych haseł oraz profilu działalności, mogą spodziewać się wzrostu zainteresowania.
Drugim powodem ciągłego wydłużania nagłówka, wydaje się być jak najtrafniejsze upodobnienie płatnych linków do wyników organicznych, które wciąż wzbudzają zaufanie internautów. Warto również wspomnieć o opcji wyświetlania pierwszej linii tekstu w nagłówku. Warunkiem ukazania się reklamy w takiej formie jest zakończenie wspomnianej pierwszej linijki, znakiem interpunkcyjnym.

Ciągłe wprowadzenia nowych rozwiązań (jak np.: linki witryny) dla reklam znajdujących się na pozycjach od 1 do 3, ma zapewne dodatkowo na celu zmotywowanie reklamodawców do podnoszenia stawek CPC i jakości kampanii, tak żeby teksty wyświetlały się na premiowanych nowościami miejscach.

Podsumowując

Jeśli opcja wyświetlanego adresu URL zwiększy CTRy możemy mieć pewność, że adresy URL będą nadal wyświetlały się w nagłówkach.

Adres URL w nagłówku reklamy Google AdWords
Oceń wpis

Autor: Tomasz Siemiński

Zarządzam zespołem specjalistów, nadzoruję projekty agencji, rozwijam usługi. W "wolnych chwilach" UX designer. Lubię proste i użyteczne rozwiązania, nie tylko w internecie.
Po pracy kolarz-amator. Jeżdżę rowerem, bo można się ścig...