7 sposobów jak podnieść współczynnik CTR | Fine Performance

7 sposobów jak podnieść współczynnik CTR

7 sposobów jak podnieść współczynnik CTR

Współczynnik klikalności CTR (Click-Through Rate) to wskaźnik określający jak często użytkownicy klikają w link, który wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania. CTR podaje się w procentach, a oblicza się go dzieląc liczbę wyświetleń przez liczbę kliknięć. Przykładowo: jeżeli dany wynik wyszukiwania pojawi się 100 razy, a otworzony zostanie tylko 15, to CTR witryny wynosi 15%.

Powszechnie wiadomo, że wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania prowadzi do zwiększenia prawdopodobieństwa kliknięcia w link przez użytkownika. Niemniej jednak, pozycja wyniku sama w sobie nie jest jedynym czynnikiem, który wpływa na współczynnik klikalności. Poniżej przedstawiamy 7 sposobów na to, aby podnieść CTR w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, zwiększyć ruch na stronie i podnieść jej efektywność.

7 prostych rad jak podnieść wartość współczynnika klikalności CTR w wynikach organicznych

    • 1. Tytuły – opisowe i wzbudzające zainteresowanie

Często możemy się spotkać z próbą optymalizacji tytułów stron, poprzez nadmierne użycie słów kluczowych. Jednak „zapchane” takimi frazami tytuły przypominać mogą spam, a jako taki tracą one wiarygodność w oczach użytkownika i są raczej rzadko klikane. Aby poprawić wartość współczynnika klikalności, tytuł powinien być krótki (64-70 znaków), opisowy i zawierać optymalną ilość słów kluczowych zachęcających do kliknięcia.

Poniżej przykład źle zoptymalizowanego tytułu (title keyword stuffing):

meta title keyword stuffing

    • 2. Optymalizuj META description

META description, czyli opis znajdujący się po tytule i adresie URL, powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe strony. Warto by w jasny sposób opisywał jej zawartość i zachęcał użytkownika do odwiedzenia witryny. Zawarcie zwrotów typu call to action w META description może w znaczący sposób podnieść wartość współczynnika CTR. Nie należy także zapominać, że opis powinien zawierać na tyle informacji, by przykuć uwagę użytkownika, ale nie dać bezpośredniej odpowiedzi na pytanie internauty, gdyż zrezygnuje on wówczas z odwiedzenia strony.

    • 3. Używanie fragmentów sformatowanych – rich snippets

Im więcej informacji zapewnią nam fragmenty sformatowane – rich snippets, tym łatwiej będzie użytkownikowi znaleźć najbardziej wartościowe strony spośród wyników w SERPach. Rich snippets zwracają na siebie uwagę, ponieważ zawierają więcej danych niż standardowe „zajawki” i udostępniają takie informacje jak rankingi (w postaci gwiazdek), adresy, daty itp., dzięki czemu prawdopodobieństwo kliknięcia w link znacząco wzrasta.

rich snippets serp meta title

    • 4. Używanie Site Linków (linków witryny)

Sitelinki to hiperłącza, które pokazują się pod pojedynczymi wynikami w SERPach i pomagają użytkownikom nawigować po stronie. Zazwyczaj sitelinki pojawiają się w przypadkach zapytania, związanych z określonym wynikiem (np. nazwa witryny) lub dla witryn, które wg Google mogą być przydatne dla użytkownika oraz oferują zbliżone tematycznie treści.

site links serp google

    • 5. Używanie nawigacji breadcrumbs

Breadcrumbs to rodzaj nawigacji, która pozwala użytkownikom śledzić ich położenie na stronach internetowych, przedstawiając pełną ścieżkę powrotu do strony głównej. Wyszukiwarki mogą zidentyfikować breadcrumbs i przedstawić te informacje w wynikach wyszukiwania, wyświetlając zamiast rzeczywistego adresu URL strony, wszystkie kroki lub kategorie pomiędzy stroną główną i stroną docelową.

breadcrumbs serp google

    • 6. Charakter społecznościowy

Google stara się nadać społecznościowy charakter wynikom wyszukiwania za pomocą „Social Layers”. Użytkownik, który podczas korzystania z wyszukiwarki jest zalogowany widzi wyniki wyszukiwania wzbogacone o miniatury zdjęć znajomych, którzy skorzystali z przycisku +1 lub dodali „tweeta”. Udostępniając lub rekomendując wybrane linki ze swoich witryny, zwiększasz ich wiarygodność i prawdopodobieństwo kliknięcia przez Twoich znajomych, przyjaciół lub partnerów biznesowych.

socia serps

    • Podgląd w wyszukiwarce Google (Instant Preview)

Instant Preview w wyszukiwarce Google umożliwia użytkownikowi zobaczenie zrzutu ekranu strony bez konieczności odwiedzania jej. Dlatego warto dbać zarówno o wygląd strony, jej użyteczność, ale również odpowiednie wyróżnienie nagłówków lub istotnych słów kluczowych, tak aby podgląd strony był na tyle interesujący, aby dodatkowo zachęcił użytkownika do wejścia na naszą witrynę.

instant preview

Monitorowanie tego wskaźnika powinno być elementem codziennej pracy nad witryną, ponieważ niski CTR pomimo wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania oznacza, że witryna nie spełnia oczekiwań użytkowników lub inne witryny wyglądają na ciekawsze.

Wzrost wartości współczynnika CTR można osiągnąć poprzez przyciągnięcie uwagi internauty zarówno interesującą treścią, dużą ilością przydatnych informacji, atrakcyjnością wizualną oraz użytecznością wyświetlanego wyniku wyszukiwania. Wysoki wskaźnik klikalności jest niezwykle ważny, ponieważ może sprowadzić więcej ruchu na stronę bez konieczności zmiany kampanii SEO, a co za tym idzie – oszczędzając fundusze.

7 sposobów jak podnieść współczynnik CTR
Oceń wpis

Autor: Fine Performance