SEMcamp XVIII - relacja z wydarzenia

SEMcamp XVIII pod znakiem Mobile

SEMcamp XVIII pod znakiem Mobile

Za nami kolejna, osiemnasta edycja SEMcamp, czyli spotkania specjalistów z szeroko rozumianej branży marketingu internetowego. Prelekcje odbyły się na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, a samo wydarzenie upłynęło głównie pod znakiem Mobile. Sprawdź krótką relację ze zjazdu SEMcampowiczów!

konferencja SEMcamp XVIII

Po rejestracji wszystkich uczestników oraz krótkim wprowadzeniu i ustaleniu spraw organizacyjnych swoje wystąpienie zaczął Przemek Modrzewski. Reprezentant MarketingLAB.pl opowiadał o aktualnych trendach, strategiach i celach związanych z  marketingiem dla urządzeń przenośnych. Operował on konkretnymi przykładami i danymi liczbowymi oraz podkreślał, że rola Mobile będzie ciągle wzrastać. Pierwszy prezentujący podkreślał, że większość firm nie potrafi wykorzystać potencjału, jaki drzemie w aplikacjach mobilnych. Agencje rozliczają się ze swoimi klientami głównie na podstawie ściągnięć aplikacji. – Nie jest to dobry model, ponieważ nie liczy się ilość pobrań tylko późniejsze zaangażowanie użytkownika – tłumaczył słuchaczom Przemek Modrzewski. Dodał również, że marketing dla urządzeń mobilnych powinien być wykorzystany jako kanał pozyskujący wartościowego użytkownika, a nie jako medium stricte sprzedażowe. Prelegent przypomniał zgromadzonym fakt ogłoszenia przez Google w połowie kwietnia informacji o indeksowaniu treści w aplikacjach mobilnych i zaznaczył, że coraz większą rolę będzie odgrywał tzw. deep linking.

Największe zainteresowanie wzbudził Cezary Glijer znany w środowisku jako Cezzy. Jego wystąpienie to znakomity show, nie pozbawiony jednak wartości merytorycznej. Ciekawostki z zakresu polityki Google i marketingu mobilnego oraz porady dotyczące stron responsywnych przeplatane były anegdotami i konkursami, w które chętnie angażowała się publika zgromadzona w auli Uczelni Łazarskiego. Cezzy podał przykłady firm, które nie zainwestowały w strony dostosowane do urządzeń mobilnych i straciły przez to nawet 50% przychodów. Głównym punktem wystąpienia były porady dotyczące Responsive Web Desing (slajdy z tej i innych prezentacji będą dostępne na stronie http://www.semcamp.com.pl).

cezzy seo semcamp

SEMcamp XVIII nie obył się niestety bez wpadek – częste awarie rzutnika miały wpływ na koncentrację publiczności. Jednak całościowa ocena spotkania wypada na plus i pozostaje mieć nadzieję, że następna odsłona zlotu specjalistów z branży SEM będzie wolna od problemów technicznych.

Autor: Piotr Wiernicki

Urodzony czwartego dnia, piątego miesiąca solarnego kalendarza zwrotnikowego, w roku w którym Joanna Szczepkowska ogłosiła koniec komunizmu, a Aneta Kręglicka została Miss Świata. Kocham Polskę, kawę z mlekiem i jednosylabowe słowa. Żyję ...